Att släppa taget

Lukas har pratat ganska länge om att han vill gå själv till skolan de dagar Linn är ledig. 
Jag vet att han är duktig och skulle säkert inte ha några som helst problem att gå själv. Men jag vågar inte släppa honom än.
Man vet aldrig vad som händer på vägen. 
Så får jag se detta idag och känner att han nog får vänta tills han är vuxen.

Folk pratar om att man som förälder inte ska skämma bort barnen genom att köra de till skolan. Men hellre det än att de råkar ut för något sånt. 
Nu kanske inte detta är vanligt och speciellt inte i Åstorp men ändå. Idioter finns det överallt och det behöver inte bara handla om våldtäkt. Det var väl en pojke som blev slagen av större skolpojkar när han gick hem från skolan. 
Nu vet jag att man inte kan skydda barnen dygnet runt och att det blir svårare ju äldre de blir. 

Kommer ihåg att vissa tyckte jag var superlöjlig som vägrade lämna Lukas i vagnen om jag skulle in i en butik som inte vagnen kom in i. 
Skulle aldrig få för mig att lämna en bebis i vagnen så. 
När Linn var bebis så tog jag alltid med henne in när Lukas skulle hämtas på dagis. 
Lämnade aldrig henne i vagnen om det inte var personal ute med andra barn.