För en vecka sedan

Nio dagars ledighet är nu över. 
Back to work!
Men denna veckan har vart riktigt bra. 
Nio fina dagar med sol och värme fick jag. 
Så nöjd.

Förra söndagen åkte vi till mamma och pappa. 
Att komma dit är typ det bästa jag vet. 
På landet. 
Det är tyst och lugnt. Eller lugnet får man njuta av de stunder då barnen inte bråkar. 
Men ändå. Att komma dit är som att komma hem. 

I måndags tog vi Krösatåget till Karlskrona.
Vi åkte båten Spättan och fick vid något tillfälle ducka för att inte slå huvudet i några väldigt låga broar. 
Vi åt gigantiska glassar. 

Och tittade på och i en ubåt. 






Spännande tyckte barnen. Jag också såklart. 
Vi tittade på lite annat också. Så länge barnen orkade. 
Sen åkte vi tuff-tuff tåg. 
Därefter åt vi mat. 
Linn orkade såklart inte äta upp så Andreas åt hennes också. 
Proppmätta promenerade vi sen tillbaka till tåget och åkte hem. 
En riktigt lyckad dag med fint väder och matkoma. 
#1 - Anonym

1986 var jag placerad som kock på denna ubåten, vilket sammanträffande....

#2 - Anonym

Jisses, denna ubåten var jag placerad på under min militärtjänst 1986... vilka minnen att se dessa bilderna...