2015

De två sista kvällarna på detta år kom jag spendera på jobbet. 
Gör inte mig något alls. Är ändå hemma till tolvslaget i morgon så det är lugnt för mig. 
 
Tänkte försöka mig på att sammanfatta år 2015. 
Lätt att glömma saker, men ska göra ett försök.
Året började väldigt bra.
Under januari var jag sockerfri. Nu såhär efteråt kändes det som så himla mycket längre, men det handlade alltså bara om en månad.
Samtidigt började jag räkna kalorier och träna. Var riktigt taggad och klarade mig ganska bra till en början. 
 
Jag fyllde 28 år. 
Hela detta året har jag haft katastrofal åldersnoja. Men det känns som att det börjar lägga sig.
Tanken på att snart vara 30 är inte så farlig ändå. 
Kanske kan det bero på att jag nu börjar komma dit jag vill. Återkommer om det en annan dag. 
 
Linn blev 4 år och Lukas 7 år. 
Där någonstans fick jag också min fasta tjänst. 
Så överlycklig jag var då. En sådan lättnad att veta att jag varje månad har en lön. 
Vi fick en ny chef som visade sig vara toppen. 
Trivs fortfarande jättebra på jobbet. 
 
Poolbygget fortsätter och i april har vi kommit såhär långt.
Jag oroade mig väldigt mycket över jordhögen och min gräsmatta.
Kändes så trist att titta på en lerig trädgård.
Men i slutet på april blev han i princip klar.
Vi har fortfarande några brädor kvar att sätta dit, men det får vi fixa under våren.
I maj kunde vi bada på riktigt.
 
Johanna konfirmerades.
Vi var på Astrid Lindgrens värld. 
 
I slutet på juni var det dags för min systers möhippa. 
Så kul vi hade.
En riktigt lyckad möhippa. 
Dagen efter var det svensexa för hennes man. 
Det var han inte beredd på och även de hade haft riktigt roligt. 
 
Till barnen stora förtjustning titta vi på Samir och Victor.
 
Helgen efter syrrans möhippa var det dags för Tintints möhippa.
Även den möhippan var riktigt lyckad. 
Dock drack jag under lite väl många timmar och fick därför riktigt ont i magen på kvällen. 
Var nog hemma igen innnan klockan var tolv. Men på syrrans var vi hemma typ fyra eller något. 
Haha!! Lite skillnad. Men kul var det på båda. 
 
I juli var det äntligen dags.
Sommarens första bröllop stod min syster och hennes man för. 
De var så himla fina och allt var verkligen magiskt.
Jag och mina syskon. 
 
Linn gav oss en vattenläcka på toaletten. 
Det blev visserligen väldigt fint när det var klart men så jobbigt under tiden. 
Vi har bara en toalett och vissa perioder hade vi ingen. Skönt att den tiden är över. 
 
I början på augusti var det sommarens andra bröllop.
Tintin och Linus gifte sig.
Även det bröllopet var underbart.
Jag bölade som jag aldrig gjort förut. 
 
Därefter väntade en liten mini semester.
Tillsammans med mamma och barnens kusin Theo åkte vi till Karlskrona, åt gigantiska glassar, gick på marinmuseet, gick på Kalmar slott.
Åkte till Karlsborg och gick på skattjakt genom Karlsborgs fästning.
 
I oktober firade jag och Andreas tio år tillsammans.
Helt galet att det gått 10 år!!!!!
 
Dagen efter var det 20 & 25-års fest.
Skitrolig fest!
 
Därefter vart det väldigt lugnt.
Sen blev det jul.
 
Där slutar året. 
 
Trots att mycket vart väldigt bra detta året, är det ändå inte vårt bästa år. 
Mycket har strulat och jag känner mig helt slut och ser därför framemot at helt nytt år med massa skoj.
Förhoppningsvis kan 2016 ett av våra bästa år. 
#1 - mamma

Vilken bra sammanställning du har gjort av året som har gått. Jag måste säga att du är ju helt otroligt snygg på alla korten liksom dina syskon, jag är en stolt mamma.