Tusen år till julafton

I lördags när jag började jobba efter nästan tre veckors ledigt så var det en hel del av mina kollegor som gratulerade mig.
Jag fattade ingenting, trodde först jag hade vunnit något. 
Sen fick jag veta att de fått höra att jag var gravid. Haha!!
Det är alltså INTE sant. 
Här blir det inga fler knoddar. 
Det läskiga var att jag den natten hade drömt att jag faktiskt var gravid haha. Men jag kan garantera att så inte är fallet. 
Moving on!
 
Skriver inte så mycket här längre. 
Vill gärna göra det men finns väl inte så mycket att skriva egentligen. 
Har i flera dagar försökt komma på något att skriva men jag är helt tom.
Det är så kul att gå tillbaka sen och läsa allt man skrivit så jag får väl försöka bli lite bättre på att skriva även sånt som inte alltid är så intressant. 
 
Tusen år till julafton.
Årets julkalender. 
När man är liten så känns verkligen december som en evighetslång månad. När man väl kommer till julafton så känns den minst lika lång haha.
I min familj har vi som tradition att verkligen plåga barnen hela dagen, tomten kommer nämligen först på kvällen. 
Dock tycker inte jag att jag och mina syskon tjatade lika mycket som våra barn gör nu. 
Förhoppningsvis blir det inte lika mycket tjat i år då vi ska fira med mina syskon, deras respektive och barn.
Det blir fullt ös. 
Tio barn. Inte en lugn stund alltså. Haha!
Men för att återgå till julkalendern. 
 
Så mycket kritik den fått. Tycker det är synd. 
Vi gillar den här hemma.
Båda barnen sitter tysta och tittar. Tycker det är en kul idé med lucköppningen, att man får kläder till en docka.
Visst den är kanske inte jättejulig. 
Många tycker att Mysteriet på Greveholm, den första, är allra bäst. Men hur mycket julstämning fick man av den? 
Ivar och Lillan som inte har tid att baka lussebullar och Melitta som säger att hon hatar lussebullar. Inte mycket snö heller. 
En tomtenisse med walkie talkie. 
Visst att den ändå förbereder inför julen men det gjorde förra årets kalender också och den fick också kritik.
Mysteriet på Greveholm är min favorit och jag kan fortfarande titta på den, utan barnen. 
Men alla julkalendrar kan inte vara likadana. Då kan vi lika gärna göra en omröstning om vilken julkalender som ska visas varje år. År efter år. 
Man kan inte tycka om allt och jag tycker det är så synd att vuxna människor sitter och slänger ur sig massa skit på nätet. 
Inte konstigt att barnen blir som de blir när vi vuxna gör som vi gör. 
Såg ett klipp häromdagen från 70-talets tolkning. Då de under några få sekunder pratar om "vuxen-skönt". 
Vad är det att brusa upp för? 
Är det verkligen okej att kalla svt för pedofiler för att de i några sekunder pratar om snoppen i slidan? 
Alltså hallå.
Ska vi gå tillbaka till den tiden då det här med sex är fult? Sen förstår jag att man kanske själv vill ta detta snacket med sina barn.
Det ska bli intressant att se hur mina barn reagerar. Tror inte att Linn kommer reagera mer än på att de säger snopp. 
Lukas kan såklart förstå det på ett annat sätt om han ens hör vad de säger. I klippet börjar barnen fnittra och det kan jag tänka mig att Lukas också kommer göra. 
Skulle han inte göra det så gör det mig inget alls. 
Sen tror jag inte ens att han vet vad slida är eftersom vi säger snippa nu. 
Allt ska förstoras hela tiden. 
Såg ett klipp på facebook där en vuxen man sitter och filmar sig själv när han säger att svt är pedofiler och att man inte är redo för sex förrän man är 15. Det sista är ju sant men det kan väl inte vara någon som tror att sjuåringar kommer få sin sexdebut efter att ha sett detta avsnitt?
Eller menar han att barn i den åldern inte är redo för den informationen? Så om Lukas skulle komma och fråga mig om detta så ska jag då alltså säga att han inte är mogen för det än? 
Löjligt!
Men detta är såklart bara vad jag tycker. 
Ni får såklart tycka vad ni vill. 
 
Nu ska jag träna. Lite senare idag ska något viktigt inhandlas på väla.
Berättar om det vid ett annat tillfälle.