Finally

Äntligen morgon!
Vaknade tjugo i nio, troligtvis av tystnaden. Det är aldrig tyst här hemma vid den tiden. 
Skönt? Både ja och nej. 
 
Nu ska andra boken påbörjas. 
Första tanken när barnen åkte igår var att jag kunde sitta hela denna dagen och läsa i lugn och ro.
Men Andreas påpekade igår att jag kunde ju alltid passa på att städa nu när barnen inte är hemma.
Njaa! Inte min plan direkt men det behövs både damsugas och tvättas golv så jag får väl fixa det lite snabbt. 
Slänga sopor behövs också.
Nåja! Med musik kan allt gå fort och så himla mycket är det inte att städa.
MEN jag måste också träna och duscha och laga mat. Varför måste det alltid vara så mycket att göra när man väl vill göra något annat. 
Skippade min kondition igår för att jag hellre ville läsa så idag måste jag träna. 
 
Nu äter jag frukost och ska läsa ikapp lite bloggar en stund.
Eller så skiter jag i bloggarna och går direkt på Femtio nyanser av mörker.