Jessica & Anders bröllop

I lördags var det äntligen dags för sommarens första bröllop. 
Min syster fick nu sin man. Tretton år har de vart tillsammans och nu är de gifta. 
Hela dagen blev helt perfekt.
Vädret var toppen. Inte för varmt och inte för kallt. 
Lagom helt enkelt. 
Jag som är överdrivet bölig började grina så fort de kom in i kyrkan och sen rann det glädjetårar lite titt som tätt under hela kvällen. 
Mina bordskavaljeer var hur trevliga som helst och jag hade det riktigt bra. 
I programmet hade de skrivit lite om alla gäster och det var riktigt roligt att läsa. 
Maten var gudomligt god. 
Till och med vinet var riktigt gott och jag dricker helst inte vin. 
Till huvudrätt fick vi dubbelmarinerad fläskfilé, färskpotatis, spröda sommarprimörer och sås. Så himla gott. 
Till dessert fick vi lyxig mörk chokladmousse toppad med kärlek. 
Utsökt!

Jessica sjöng en sång till sin man och det blev jubel i hela lokalen. 
Vår lillasyster sjöng också en sång. Hon är så himla duktig. 
Vår morbror spelade amazing grace på säckpipa. Till och med då grät jag. 

Jag, mamma och mina två andra systrar körde en liten spex grej. 
Sedan i våras har vi övat och övat. 
Först i ca 50 sekunder dansade vi och sjöng sådär pinsamt till The Supremes-Stop in the name of Love. 
Därefter slutade musiken och ersattes av Michael Jacksons- Billie Jean. Vi slängde av oss tyget vi hade över vår MJ outfit. 
Så jäkla kul det var och alla jublade. 
Andreas filmade, jag har inte sett det än. Tror vi skötte det bra men jag vet att jag var lite snabb vid något tillfälle. Men sjukt kul var det och vi fick precis de reaktioner vi hoppats på. 
Andreas filmade de viktigaste delarna av bröllopet så det ska bli kul att se det sen. 
Efter vår dans var det dags för brudvals. Sen var festen igång.
Baren öppen och dansgolvet fullt. 
Sen pausa vi med bröllopstårta. 
Helt klart den godaste tårtan jag någonsin smakat. 

Vi hade hur roligt som helst och man ville inte att det skulle ta slut. Men halv fem somnade jag och var hur nöjd som helst. 
Tror även att brudparet var väldigt nöjda med sin dag. 
Den blev verkligen hur lyckad som helst.