Linn alltså

Alltså denna dagen. 
Telefonen ringde halv åtta så jag fick kuta ner till köket men så fort jag kom ner så slutade det ringa. Såklart! 
Somnade om till halv nio sen fick jag sms av Lukas klasskompis mamma som undrade om barnen ville komma dit och leka. 
Klockan tio lämnade jag dem där. 
Sen fick jag fyra timmars lugn och ro. Andreas var inte heller hemma, så det blev verkligen lugn och ro.
Jag passade på att bädda rent och tvätta lite. 
Klockan två hämtade jag barnen och de hade såklart haft jättekul. 
När vi kom hem skulle Andreas precis köra till sin mormor för att hämta en bänk vi fått av henne som vi ska ha tv:n på.
Jag och barnen började plocka undan den andra bänken. 
Vi satte igång musik för att göra det hela lite roligare. 
När jag och Lukas vart nere i källaren en stund och fixat så hör jag att Linn gråter.
Går då upp och hör att kranen på toaletten är igång men att Linn ligger i soffan och är ledsen.
Går fram till toalettdörren och ser att golvet utanför är dyngsurt.
Öppnar dörren och ser hur det sprutar vatten från kranen, hela toaletten är helt immig och golvet är fullt med vatten. 
Då har Linn satt ett stort glas i handfatet och satt igång vattnet på fullt så att det börjat spruta och antagligen kunde hon inte stänga av eftersom vattnet blev kokhett. 
Det syns inte så bra på bilden men golvet var täckt av vatten. 
Sen ropar Lukas på mig för då har han upptäck att det läcker ner till källaren. 
Jisses!
Det var bara för mig att torka upp och sen ringde Andreas försäkringsbolaget så de får komma hit och kolla på det. 

Medan Andreas pratade med försäkringsbolaget och jag och Lukas torkade upp i källaren så satt Linn och tog bort allt sparat på Wii spelet. Alltså denna unge. 

Nu är det dock lugnt här hemma. 
Vi har precis ätit äppelpaj med vaniljsås.
Haha, det ser inte så gott ut men det var helt okej. 
Nu ska jag ta en snabbdusch och sen ska jag spela Mario kart. 
Andreas är på gymmet och när han kommer hem blir det några avsnitt av American horror story.
Förhoppningsvis blir morgondagen lugnare.