Bra Leona

En dag, det är vad jag jobbar på hela veckan. 
Var visserligen på möte i måndags men det räknas inte. 
När jag hämtade Lukas på skolan så frågade han mig om jag skulle jobba idag. Vilket jag svarade ja på. 
Skitsur blev han. 
"Jag vill inte att du ska jobba". Fast att jag förklarade att jag bara ska jobba idag, sen är jag ledig hela helgen. 
Inget funkade. 
Några timmar senare ringde Johanna och frågade vad jag skulle göra under dagen. 
"Jag ska jobba". "Åh vad tråkigt".
Alltså, nej. Jag tycker inte att det är tråkigt att jobba. Men konstigt om jag hade tyckt det när folk runtomkring ser det som något negativt att jag jobbar. 
Tydligen kan de inte unna mig att få lämna hemmet lite då och då. Haha!! 
Det är liksom samma tjuriga miner varje gång jag ska jobba. 
Barnen har bytt plats nu. Förut var det Linn som absolut inte ville att jag skulle jobba men nu är det Lukas som inte gillar det. 
Vad ska man göra?! Jobba måste jag. 

Igår hade jag sönder kaffekannan. Eller är detta en kaffekanna?
Skitsamma. Denna i alla fall. 
Skulle ta en tröja som låg på bänken men så hade den fastnat i handtaget på kannan så jag drog till och allt åkte i golvet. 
Typiskt!!
Jag kan bli så jäkla arg på mig själv. Ett tag ville Linn göra kaffe till Andreas på helgerna och då väntade jag bara på att den skulle åka i golvet. Istället är det jag som tar sönder den.
Awesome!