Midsommarafton!

Gårdagen blev riktigt lyckad.
Vi åt frukost länge och hade egentligen inget planerat. 
Vi spelade några rundor Mario kart. David hälsade på en stund och jag fixade med tvätt. 
Sen ville Johanna komma hit och svärmor skulle komma efter jobbet. Vi åt potatis, köttbullar, sill, gräddfil och gräslök till middag som alla år.
Först var tanken att vi skulle grillat på kvällen men eftersom det skulle bli regn så skippde vi det. Dock så kom det inget regn, haha. Men vi blev mätta ändå. 
När svärmor kom vid åtta tiden så åt vi jordgubbstårta vi slängde ihop lite snabbt när vi fick veta att hon skulle komma. 
Vi spelade mer Mario kart och alla var liksom nöjda med det. 

Barnen var uppe länge och somnade sen snabbt. 
Ändå fick jag så dåligt samvete igår för att vi inte hade planerat något annat. 
Jag är inte uppvuxen med typiskt midsommarfirande eftersom jag oftast firat med min farmor och farfar som är Jehovas vittnen. Men midsommar har ändå blivit speciell för mig eftersom man träffas och har det mysigt tillsammans. 
Vi brukade äta samma mat som vi igår men istället för dans runt midsommarstång så gick vi ner till havet och badade, spelade krocket, satt i hammocken, plockade hallon, lekte kurragömma eller cyklade en runda. 
Allt detta gjorde vi i min farmor och farfars sommarstuga på Öland. 
Eftersom jag inte är uppvuxen med dansen runt midsommarstången så tycker jag att det känns lite löjligt att dansa runt den. 
Lukas sa igår att han inte vill dansa så för hans del var det ingen förlust. Så egentligen handlar det mest om fina minnen. 
Man behöver kanske inte fira med samma människor varje år men ändå att dagen blir mysig och speciell. 

Idag har vi badat och solen har faktiskt vart framme nästan hela tiden. 
Synd bara att det blåser så. 

Lukas dumpade oss och drog iväg till Ängelhom med en kompis. 
Linn tejpar en chips burk med silvertejp och jag och Andreas tar en paus från Mario kart. Haha!!
Andreas ska på bio ikväll. Han ska se Jurrasic world. Är så avis men jag får vänta. 
Hade väl kunnat hänga med men vill inte skaffa barnvakt för mycket. 
Behöver redan för båda bröllopen och några dagar innan Andreas går på semester. 
Nåja!
Jag ska sitta här och titta på How i met your mother.