Delade meningar

Eftersom jag började jobba halv två så fick jag fokusera på att få det viktigaste gjort idag.
Jag låg och försökte sova till nio. Sen ville Lukas ha frukost.
Att börja jobba halv två och redan då vara trött är ingen höjdare. Därför prioriterade jag att sova.
Sen fick jag fixa maten.
Får passa på att få så mycket som möjligt gjort medan barnen verkade må bra.
Vet ju inte hur det blir nu när jag jobbar. 
 
Tror det är lite delade meningar om ifall hela familjen ska stanna hemma när någon blir magsjuk. Det tycker inte jag. 
Om detta hade vart en vanlig vecka så hade Lukas fått gå till skolan fast att Linn var sjuk. Enligt skolan så är det helt okej. 
Annars kan det ju bli så att man är hemma i flera veckor och det funkar inte. 
Sen är det självklart att man får se till så man tvättar händerna ordentligt, tvättar och så vidare. Det ligger väl ändå i allas intresse att förhindra att smittan sprider sig. 
Visst kan man bli smittad redan innan någon visat sig vara sjuk men sånt kan man ju inte hjälpa. 
Det är ju upp till oss vuxna att sköta vår hygien och lära barnen att göra detsamma.