Byta skola

Höst!
En av mina vårdtagare sa igår att hösten verkligen har kommit nu men att det är skönt att vi slipper regn. 
Så vaknar jag till en väldigt grå och regnig dag. Haha!!
Jaja. 
 
Igår var jag och Lukas och hälsade på i en annan skola. 
Han går i dag på Montessori. Det är en väldigt liten skola. Vi valde den just för att den är liten och vi ville ge Lukas möjligheten att få ta plats.
Han är väldigt lik mig och jag har svårt för människor i grupp. 
Jag försvinner lite just för att jag inte vill dra någon uppmärksamhet till mig. Finns inget värre än att alla tittar på mig. Därför är jag oftast tyst i större sällskap. 
Åter till Lukas.
Han är väldigt lik mig och därför kände vi att en liten skola skulle passa honom. 
Dock blev den så pass liten så att det nu edast är fyra barn i hans klass.
De var från början fyra pojkar. Nu är de två.
Därför har vi valt att byta skola. Vi vill ändå att han ska ha kompisar att leka med på skolan. 
Vi hälsade på igår och han börjar i morgon. 
Direkt på morgonen har de gympa. Det hade vart det absolut värsta för mig haha men Lukas gillar gympa och är duktig så det kommer säkert gå jättebra. 
Jag kommer vara med honom en stund om han vill. 
Montessori skolan är så liten. Men den nya är gigantisk i jämförelse. 
Min lille kille. 
Det känns som att vi gör något hemskt mot honom. Men vi vet att det kommer bli det bästa i längden. Han får fler kompisar och när han väl lärt känna barnen så är jag säker på att han kommer trivas. 
Sen får vi såklart uppmuntra honom till att ta för sig mer. 
Det kommer gå bra och han tycker det ska bli kul. Vi har frågat honom om han vill byta och det vill han så det finns ingen anledning för mig att ha dåligt samvete. 
Han kändes bara så liten i den stora skolan. Det blev på något sätt verkligt att han är så stor. 
 
Vi fick veta att skolfotograferingen redan är gjord. 
På montessori har de inte gjort det än så det kommer vi att missa. 
Det kommer alltså inte finnas några skolfoton på honom från första klass. Det gör mig lite ledsen. 
Märker ni att detta mest handlar om mig?
Det som jag känner. 
Fast att Lukas är väldigt blyg och har svårt för att visa sig själv och vad han kan så är jag nog mer orolig för saker än vad han är.
Visst han är bara sju och ser inte saker på samma sätt som jag gör men ändå.
Han var jättenervös igår när vi var där och han kommer säkerligen vara nervös i morgon också men samtidigt tycker han att det ska bli spännande. 
Skolan är större, skolgården är större, klassen är större. Ja, han gillar det. 
Men jag har nog precis fått inse att han är stor nu. Eller större än för några år sedan. Såklart!
Jag fick inte ens en puss imorse. 
Tur att vi har Linn som vi fortfarande får pussa hur mycket vi vill.