Från och med måndag

Ledig torsdag. 
Alltid är det något som ska fixas. Idag är det bland annat tvätten som står på listan. 
Jag och barnen har precis kommit hem från en promenad ute. 
Var tvungen att gå till Linns förskola och Lukas fritids och lämna nya scheman som börjar gälla från och med måndag.
Hade först tänkt ta bilen men jag vet att barnen orkar gå och det kändes lättare att gå än att ta bilen, som behövde skrapas. 
Det tog inte så lång tid ändå och barnen tyckte det var kul.
Dessutom såg vi en brandbil komma i full fart och sånt är alltid poppis att titta på. 
 
På måndag börjar jag på komvux. 
Ska därför vara tjänstledig ett tag nu.
Jobbar helgen och sen är jag inte tillbaka förrän i juni. Ska bli kul att plugga igen men känns ändå lite vemodigt att inte jobba på så länge. 
Igår köpte jag block, pennor och en mapp. Har också beställt de böcker jag behöver, men är lite rädd att de inte hinner komma innan tisdag. 
Ska läsa matte 2a, svenska 3, engelska 6 och sociologi. 
För att komma in på den utbildning jag vill söka sen behöver jag egentligen "bara" läsa matte 2a, men studievägledaren sa till mig att från och med januari 2017 kommer även svenska 3 och engelska 6 behövas för att plugga på högskola så det är lika bra att ta allt med en gång. Skulle jag nu inte komma in på utbildningen till hösten så hade jag annars fått läsa svenska och engelska för att kunna söka in. 
Nåja! På måndag är det upprop och det ska bli så kul. 
Barnen har länge pratat om att de inte vill att jag ska jobba. Nu kommer jag vara hemma varje kväll men det blir längre dagar för dem på fritids och förskola. 
Både tisdagar, torsdagar och fredagar blir långa för dem. Men det får gå. 
Är riktigt taggad men sjukt nervös. Matte är inte min starka sida så kommer få lägga extra krut på det. Dessutom ska jag i april göra högskoleprovet. 
Kul men nervöst.