Min femåring!

Det är inte alltid saker och ting blir som man har tänkt sig. Eller så blir det precis så fast att det tar tid innan man själv förstår det. 
 
Sedan jag skrev sist har min fina lilla Linn fyllt år. FEM!! 
What the hell happened? 
Hon började sin födelsedag med att bossa. Medan vi väntade på att Lukas skulle vakna så sjöng jag för henne. Det föll inte den lilla damen i smaken. Jag valde både fel låt och tydligen också fel tonart. Fyller man år så får man faktiskt bestämma sådant. 
Såklart!
Har hört att femåringen ska vara lugn och harmonisk. 
På lördag har hon varit fem år i tre veckor och kan väl inte riktigt påstå att hennes temperament har ändrats speciellt mycket. 
Hon är fortfarande lika bossig och tror att alla ska följa hennes lagar. Hon är väldigt envis med tanke på att det oftast inte är någon som följer hennes vilja. 
Lukas gör det ibland, men ingen annan. Åtminstone inte hela tiden. 
Linn var väldigt nöjd med sin födelsedag och sina presenter. 
Dessutom hade hon barnkalas i söndags som också var riktigt lyckat. Med lyckat menar jag att alla barn kom hem med rätt förälder och vid liv. 
 
Påsklov denna veckan. 
Både i måndags och igår fick de hänga med Johanna medan jag var i skolan. 
Idag skulle vi träffa Ida och hennes kids men de blev sjuka. Istället tar vi med oss Johanna och drar till väla. Kan bli intressant. 
Tänkte fixa lite saker så de kan påskpyssla sen. Jag har massor med läxor att göra så jag måste sysselsätta dem så mycket jag bara kan. 
Imorgon ska vi gå på bio. Jag och Johanna var på bio i måndags och såg "How to be single" riktigt bra film.
Jag körde såklart fel och fick lite panik, tror det är säkrast om jag och barnen tar tåget imorgon. Får lite panik vid tanken på att det är mycket trafik. Eller så bara slutar jag tänka så jäkla mycket och tar bilen. 
 
#1 - Anonym

Haha. Ja du, kanske inte lätt med barnen på tåget heller 😄

#2 - Anonym

Haha. Ja du, kanske inte lätt med barnen på tåget heller 😄