Varför just idag?

Jag jobbar heltid. Jag gillar det egentligen, men just nu är det jobbigt. Det är inte jobbigt i sig att vara på jobbet. Det jobbiga är kombinationen med att jobba heltid, ha två barn och vilja vila mer än vad det finns tid till. Att jobba tar mycket av min energi, återigen, inte för att det är jobbigt egentligen utan för att just nu är det bara så. Mina arbetsuppgifter i sig är inte heller så jobbiga utan det är nog mer allt runtomkring som tar mycket av min energi. Vädret hör också till. Jag är så trött på att värmen lyser med sin frånvaro. På måndag är det första maj men det känns som att det är höst, snart vinter. Inte vår som det borde varit vid det här laget. Jag är trött på det. Jag behöver värme, sol och grönska. Det jag egentligen ville få sagt med detta var att jag idag slutade klockan ett. Komptimmar. Jag har sett framemot att få komma hem tidigt och bara ta det lugnt, att få vila upp mig. Därför gör det mig så ledsen att Linn valde just denna dagen att bråka. Hon har varit så lugn och fin hela veckan, men just idag ska hon bråka. Jag orkar inte. Hon lyssnar inte på mig heller. Hon är sex år så jag har kanske lite för höga förväntningar på just den biten. 
Hon är min stjärna men just nu orkar jag inte. Imorgon åker barnen till Andreas. Det kommer de att göra fyra gånger till och sen är vi alla tre hemma tills det är dags för Lukas att börja tredje klass och Linn börjar förskoleklass. Där någon gång kommer också deras lillebror. 
 
Utöver att jag uppenbarligen inte har en jättebra dag så är allt bra. W rör sig mer och mer och jag försöker filma när han sparkar. Det är inte lätt att få till, men jag har några månader på mig. Jag har sammandragningar, massor. Till och med när jag bara sitter. Halsbränna har jag också börjat få. Den kommer på eftermiddagen och igår höll det i sig hela kvällen. Det varar inte för evigt och fast att det inte alltid är en dans på rosor att vara gravid så njuter jag. Det är sista gången och jag vill ta vara på tiden.