Barnen hemma igen

Jag sov som en stock inatt. Vaknade till någon gång vid fyra tiden men somnade om med en gång igen. Inte ens ett toabesök behövdes denna natt. Det var riktigt skönt att få sova. Jag vaknade till och med före Joakim och det händer inte ofta. Vaknade först halv sju men tyckte det var lite tidigt. Somnade nog om en stund men när klockan var sju var jag så kissnödig. Eftersom jag inte varit vaken något alls under natten så hade jag inte heller känt bebisen röra sig och fick lite panik. Han brukar alltid tumla runt när jag kissat och det gjorde han även imorse. 
 
Oftast brukar jag inte ha några problem med att inte lämna hemmet under en hel dag men jag har känt det nu de senaste dagarna att jag gärna vill komma ut en stund varje dag. Idag åkte vi iväg för att gå i skogen. Det var mysigt och väldigt jobbigt. Det känns som att han ligger långt ner nu och nästan trillar ut när jag går. Det blir värre och värre för varje dag som går, vilket inte är så konstigt. När vi kom hem så tittade vi på tv och jag åt alldeles för mycket paj. Jag dammsög och sen tog jag en dusch. Eftersom jag sov så bra inatt så trodde inte jag att jag skulle behöva vila men jag blev väldigt trött och har jämt så fruktansvärt ont i ryggen. Lyckades somna till en stund men fick sån fruktansvärd halsbränna. Då är det inte lätt att röra sig, med både ryggont och halsbränna. 
 
Barnen är hemma igen. Vi sitter i soffan och kollar bolibompa. Linn är trött så det gäller att hålla koll på henne så hon inte somnar. 
De väntar nästan lika otåligt som vi på att lillebror ska komma. Men innan de åker till Andreas nästa gång så har han kommit. Jag har ju varit ganska nervös över att förlossningen drar igång på natten när barnen är här och därför var det så skönt att de var hos Andreas nu men då har jag istället känt mig stressad över att han haft några dagar på sig att komma och ändå inte velat titta ut. Nu när de är hemma kommer jag säkert slappna av på ett annat sätt. Nu är det oundvikligt att han kommer medan de är här. Det löser sig alltid men jag gillar inte när jag inte har kontroll. Nu är de hemma i alla fall och imorgon är det dags för skolan igen.