En dag på Busfabriken

Jag kan inte förstå att inte sover än. Klockan är snart sju och jag har varit vaken sedan 03.30. Linn kom in då och frågade om det var dags att gå upp snart varpå mitt svar var "eh, nej. Gå och lägg dig igen". Innan dess hade hon varit på toaletten och inte släckt lampan. Medan hon var inne och pratade med mig så vaknade lillebror i magen och höll på som bara den överdrivet länge. När han väl lugnat sig så började Joakim snarka. Jag sparkade lite på honom och försökte somna. Då blev jag kissnödig, bara att gå upp. Därefter var det omöjligt att somna. I långa stunder låg jag bara och tittade ut. Försökte somna om flera gånger men det gick inte. W börja sparka flera gånger och lugnade bara ner sig korta stunder. Jag var helt slut när det väl var dags att gå upp. Jag gick till tempo och köpte frallor till frukost. När sommarlov började på tv:n så gick jag in till sängen och låg där en timme. Lyckades nog somna till i tjugo minuter. När klockan var halv elva borstade barnen tänderna och gjorde sig iordning. Vi drog till Busfabriken där barnen fick leka loss i hela fem timmar. Vi åt pannkakor och barnen hittade nya kompisar som visade sig vara blivande grannar när vi flyttar sen. Mycket trevligt. Jag satt i en soffa i princip hela tiden och läste. Fick byta ställning lite då och då för att det gjorde ont. 
Barnen lekte jättefint. Jag hade hotat dem med att så fort de börjar bråka så åker vi hem med en gång. De lyssnade på det och höll sig borta från mig mestadels av tiden. Klockan fyra körde vi hem. Jag duschade och sen ville barnen bada. Nu sitter jag och Linn i soffan och väntar på att halv åtta hos mig ska börja. Lukas har blivit helt såld på det och vi har bestämt att vi ska försöka se det nu varje kväll. Linn är skittrött nu så jag försöker hålla henne vaken så länge det bara går. Imorgon är barnen beredda på att vi inte kommer hitta på något. De får själva roa sig vilket kommer innebära bråk. Vi kanske går till pizzerian och köper glass. Får se hur jag får sova under natten. 
 
Idag är det 10 dagar kvar tills W är beräknad att komma. Det är så himla spännande. Han kan komma precis när som helst. Jag tror att det finns en stor möjlighet att jag får gå över tiden. Man vet liksom aldrig när det drar igång. Är som sagt lite nervös över att det kanske drar igång när jag sitter i bilen och därför vill jag helst undvika det.  Jag tycker att han de sista dagarna börjat röra sig mer än tidigare. Vissa dagar kommer också sammandragningarna tätare och känns lite starkare fast de gör fortfarande inte ont. Som sagt, det är spännande. Det är så mycket jag är nyfiken på. Dels hur han ser ut, hur stor kommer han vara, vem kommer han vara lik? Kommer förlossningen följa samma mönster som med Lukas och Linn och därmed gå ganska fort eller kommer den ta längre tid? Hur kommer allt börja? värkar eller att vattnet går? Kanske måste jag bli snittad (vilket jag verkligen inte hoppas), hur kommer allt att kännas efteråt? En liten önskan jag har är att förlossningen ska starta på morgonen, förmiddagen eller eftermiddagen. Med de andra två har det dragit igång på kvällen och natten och det hade varit kul att få ringa hem Joakim från jobbet haha. Dessutom blir man så trött när man är vaken hela natten. Lukas är född 03.28 och Linn 03.35 så man har verkligen varit vaken hela natten. Det tar ett tag att komma tillbaka rätt igen och speciellt med tanke på att man inte kan sova när man vill.