Faderskap!

Fortfarande ingen bebis. Efter de känningar jag hade igår morse så var det lugnt. Kände inte ett smack mer än mör i kroppen. Det är svårt att förklara för jag hade inte ont men jag kände mig inte heller som vanligt. Oavsett så sitter jag här nu utan bebis. Han ligger kvar därinne och verkar trivas bra. Min tanke var igår att jag skulle städa här hemma men jag orkade verkligen inte. När jag sen skulle lägga mig på kvällen så fick jag nästan panik över att jag inte gjort det. Tänk om vår lille kille skulle komma under natten och sen behöva komma hem hit till ett skitigt hem. Vilken hemsk tanke. Inte för att han hade märkt det men sen vet jag att man kanske inte prioriterar städning de första dagarna efter att man fått en bebis. Därför blir det städning idag. På med lurarna och lyssna på podd. Ska ner till källaren också och då får barnen hjälpa mig. Hade hoppats att deras sista lediga dagar skulle bli lite roligare men det verkar inte bli så. De får stå ut med mig helt enkelt. 
Vi började dagen med att skriva på faderskapspapper. Känns väldigt skönt att den biten redan är avklarad, med de andra har man fått vänta tills efter bebisen kommit. Vi skulle vara där halv nio men kom dit tidigare så vi var klara redan när klockan var halv. Vi hann hem innan sommarlov började. Barnen sitter nu i soffan och har redan hunnit bråka flera gånger. Detta kan bli en intressant dag. Nu ska jag städa.