Första dagen

När jag väl somnade igårkväll så sov jag bra fram till klockan fyra. Jag behövde vända mig om och det är just nu ett stort projekt. Jag brukar då passa på att kissa vilket jag också gjorde idag. Dessvärre kunde jag inte alls somna om sen. Med en liten i magen som sparkar och en sambo bredvid som snarkar gick det inte alls att somna om. Fem över sex gav jag upp. Jag gjorde mig iordning, åt frukost osv. Tio över sju körde jag till Viken. Det är barnens första dag i skolan. Linns första dag i förskoleklass och Lukas första dag i 3:e klass och båda barnens första dag i nya skolan. Barnen är ju hos Andreas så vi möttes utanför skolan strax innan tjugo i åtta. Vi kom tidigare än alla andra så vi hann med en liten rundtur. Pratade med Lukas lärare och han fick en chans att bekanta sig med skolan en liten stund innan resten av klassen kom. Han sa att han inte var nervös men man kunde se på honom att han ändå var det. Linn var nog också lite nervös men hon är så annorlunda, hon tar för sig och verkar inte tänka så mycket längre än så. Nästan som att hon inte ens reflekterar över det som kan vara lite läskigt. Vi hängde hennes jacka och väska på hennes krok och hon var verkligen toktaggad. Lukas ville att Andreas skulle följa med honom så jag och barnens farmor gick med Linn. 
Det gick bra för båda barnen. Jag ska ringa dem senare för att höra hur deras första dag var. Ska bli spännande. Lukas går i 3A och Linn i FC. Det är stort alltså. Jag hoppas så att de kommer trivas och att allt från och med nu blir lugnt. Inga fler byten och så fort vi flyttat kommer allt bli ännu bättre. Mina små älsklingar växer och blir stora. Det är inte klokt vad tiden går. 
#1 - NORRSKEN EMMA

ha en fin dag =)

kram