Han är här

ÄNTLIGEN! Igår 04.44 föddes äntligen vår fina William. Han vägde 3650g och var 49 cm lång.
Förlossningen tog 6 timmar och 5 minuter. Det var fruktansvärt. Egentligen inte fruktansvärt som i att jag kommer behöva gå till en psykolog, men ändå fruktansvärt. När jag tänker tillbaka på det så blir jag fan stolt över mig själv, att jag klarade av det. Som jag sagt innan så har jag varit ganska rädd inför den här förlossningen och jag tror att det bidrar till hur jag upplevde hela förlossningen. Ut kom han i alla fall och han är helt perfekt. 
Vi var uppe hela natten och det är inte direkt lätt att somna efteråt heller. Vi blev flyttade från förlossningen till BB vid halv åtta tiden. Det kändes lite som att så fort man kände sig redo att vila så skulle något hända. Typ som när fikabrickan kom in, då var jag egentligen redo att vila lite men då blev man hungrig istället. 
Jag undrar om inte detta är den bästa brickan jag fått. Vet att med någon av de andra så var osten torr och hård och det gillar inte jag. Men jag kastade mig i detta, riktigt gott. Vistelsen på BB var inte så som jag hoppats på. Jag vet att det inte är något hotell man kommer till men man känner sig liksom inte hemma. Joakim satt i en fåtölj hela tiden. Visserligen slapp vi dela rum med någon annan men det var inte så att någon erbjöd honom att låna den andra sängen. Jag gillar inte att med partnern blir så exkluderad. Visst, det var jag som födde men han var ju med hela tiden. Han var också vaken hela natten, dessutom så har inte han alla dessa hormoner man får som nyförlöst. Jag tyckte det var jobbigt att jag fick ligga i sängen medan han satt i en fåtälj och var minst lika trött som jag. Nej, det kändes bara fel. Däremot fick han ligga där medan jag duschade. Det är en fröjd att se Joakim med William. De är så himla fina tillsammans. Barnen slutade skolan klockan ett och blev då hämtade av Sanne. Hon lämnade av dem hos oss på BB. 
Linn var taggad och ville hålla med en gång. Lukas är lite mer försiktig. Däremot höll Lukas honom imorse. 
 
Både Sanne och Joakims mamma var hos oss när vi kom hem. Jag kände mig pigg nog för att ta emot ett kort besök. Sen vill man ju gärna visa upp honom. När de kört hem så sprang de stora barnen ut och lekte. Jag fick ringa hem dem strax efter sju. Medan de var ute så passade Joakim på att vila med William. 
Jag somnade till i soffan en stund. Det blev en lugn kväll. Vi tittade på halv åtta hos mig och sen var det dags för barnen att lägga sig. Eftersom vi inte visste hur första natten med vår lille kille skulle bli så gick också och lade oss då. Jag lyckades nog somna till ganska snabbt men halv tio vaknade William och var lite sur. Jag tog upp honom en stund, vi ammade och sen passade han på att bajsa. Efter blöjan var bytt så somnade han gott. Han låg mellan oss hela natten. Joakim sov hela natten och jag fick ligga i sängen hela natten och jag sov också men inte så bra som man gärna vill. 04.41 vaknade jag och tänkte att "nu är han snart ett dygn gammal." Gjorde likadant med de andra två. Klockan fem var vi vakna alla tre. William fick mat och Joakim bytte sen hans blöja. Var lite rädd att Linn skulle vakna, det är alldeles för tidigt för henne att vakna då men hon sov gott. Sen är det så typiskt att man somnar om precis innan klockan ringer. Barnen skulle iväg till skolan så det vara bara att gå upp. Deras farmor var snäll och körde dem idag eftersom vi hade tid hos doktorn halv nio. 
Han är helt underbar och vi är tokiga i honom alla fyra. Lukas hade berättat för en kompis igår att han fått en lillebror, Linn hade dock inte gjort det. När vi hämtade barnen på skolan idag så sa Lukas att han inte riktigt visste om William hade kommit eller inte. Han sa också att han glömt bort honom en stund. Hahaha! Så söt. Nu ska jag gå och kolla min bebis. Det är så konstigt att ha en bebis man kan lägga ner i tex vaggan och som verkar gilla det. De andra två satt som iglar på en hela tiden hahaha. Här får man nästan ta upp honom fast att han sover bara för att man ska gå gosa lite.