Shoppat

Som barnen höll på igår. Jag höll på att bli galen. När de lugnat ner sig och jag fått vila huvudet en stund så drog vi till Väla. Linn behövde lite inför skolstart. Tanken var från början att jag skulle med en åt gången men jag vet inte hur länge jag pallar att åka iväg sådär. Tidigare när vi varit på Väla så har barnen klagat över att de blir trötta i benen, men inte igår. Antar att det beror på att jag just nu går långsammare än vad de gör. Hehe! Hur som helst, så gick det väldigt bra. De lyssnade och var väldigt duktiga. Inget tjat om något alls. Lukas tyckte väl inte att det var superkul när jag ville in på H&M men vi var inte därinne så länge. De fick varsitt par skor och Linn fick också ett par stövlar. 
Lukas är helt makalös när det kommer till skor, de går sönder bara han tittar på dem. Dessa kändes tåliga så jag hoppas de kan hålla lite längre. 
Linn fick också regnkläder. De var dyra. Men jag gillar den typen av regnkläder plus att hon kan förhoppningsvis ha dessa minst hela förskoleklasstiden. 
Jag är väldigt nöjd över att jag fick henne till att välja svarta byxor. Först ville hon ha både rosa jacka och byxa men det blir så himla mycket rosa då. Linn fick ett välkomstbrev från sina lärare och där stod det att hon skulle ha en mapp till papper de får med sig hem. Lukas fick också en, inte för att jag tror att han kommer använda den. Det är ju mycket lättare att bara knyckla ner papperet direkt i väskan. 
Linn fick också en ny väska. 
Jag ville att hon skulle välja en mer neutral väska och jag trodde inte hon gillade Elsa så mycket mer men jag hade tydligen fel. Nåja, hon har en vilja av stål och det är något jag gillar med henne fast att hon oftast gör mig galen. På vägen hem hämtade vi ett paket från H&M med nya kläder till de båda två. Lukas köpte tre byxor som vi måste skicka tillbaka då de var för små. Linn var supernöjd med allt hon fick, till och med det jag valt till henne. 
 
Idag blir en hemmadag. Jag orkar inget annat. Barnen får försöka roa sig själva och helst utan att bråka. Solen skiner någorlunda idag så de kan gå ut om de vill. Det tråkiga just här vi bor är att barnen inte verkar vara ute förrän senare på eftermiddagen. Igår körde vi hemifrån halv tolv och då var inte en jäkel ute, men när vi kom hem runt tre så hade de kommit ut. 
 
Jag ska ge mig på att packa bb-väskan idag. Varje kväll den sista tiden har jag fått lite panik över att den inte är klar. Igår skrev jag dock ner vad jag ska lägga i. Jag glömmer saker hela tiden just nu så en lista är ett måste. Sen vet jag sedan tidigare att det inte är speciellt mycket man behöver och att vi som har så pass nära kan alltid åka hem och hämta om något skulle behövas. Min tanke är ju att åka hem tidigt och inte stanna i flera dagar och då är det verkligen inte mycket som måste med. MEN, idag ska den packas så jag kan släppa det. 16 dagar kvar. Jag vill inte vänta så länge.