Trött på att vara gravid

Just nu är jag så fruktansvärt trött på att vara gravid. Allt gör fan ont. Att lägga sig, vända sig, resa sig, stå, gå, sitta. Ja allt! Halsbränna känner jag av minst en gång om dagen. Tror också jag tappat matlusten ganska rejält. Får nästan tvinga i mig maten. Jag kan känna mig hungrig men orkar liksom inte äta. Jag är trött, gnällig och irriterad hela tiden. Dessutom glömmer jag saker. Som förut, barnen hade ätit lunch och jag tänkte att "så fort de ätit färdigt så sätter jag igång diskmaskinen så den är klar till middagen", tror ni jag kom ihåg det? NEJ DÅ!!!! Så nu är diskmaskinen full och vi har typ inga glas. Blir så trött och just detta gör mig så lack att jag har lust att lägga mig under täcket i fosterställning och gråta. 
 
Efter att barnen hade titta på sommarlovsmorgon så körde vi till Väla för att byta Lukas byxor. Innan vi åkte sa jag till Linn att hon INTE får några skor. Det är ju hennes grej, varenda gång vi är iväg så ska hon ha nya skor. Hur som helst, vi var inne på H&M och Lukas kollade runt efter byxor. Linn skulle bara gå bort och kolla på något och vips så var hon borta. Medan Lukas provar byxor hör jag i kundradion "Kan mamma Leona komma till damkassan där en liten Linn väntar". Jisses! Hon skulle visa mig en sak men hade gått åt fel håll och lyckats virra bort sig helt. Hon blev nog ganska rädd. Trots att det aldrig hänt förut så kände jag att det var så typiskt oss. Hur som helst, Lukas fick tre nya byxor och Linn fick ett par skor. Just nu orkar jag inte ta dessa strider med henne. Men nu blir det inget Väla på ett tag. Det blir alldeles för dyrt.