Dagsutflykter

Idag är det två veckor tills W är välkommen ut till verkligheten. Jag går här och inbillar mig att jag har något att säga till om. Imorse efter frukosten (räknas halv tio som imorse?) så gick jag till sängen med en gång. Där låg jag under täcket och tänkte på förlossningen. Den gör mig ganska rädd och därför försöker jag tänka på hur den skulle kunna bli. Typ, tänka ut vilken tid på dygnet som är absolut bäst att föda på. Lukas och Linn kom ju båda på morgonen. Lukas 03:28 och Linn 03:35 därför skulle det vara "kul" att få en helt annan tid nu. Typ på förmiddagen. Jag tror att jag vill åka hem så fort jag bara kan och då är en förmiddagsbebis perfekt. Det är också väldigt viktigt för mig att barnen får komma till BB och träffa sin lillebror där. Nåja, det löser sig väl men grejen är ju att jag inbillar mig att jag kan påverka. Jag vill ha en augusti bebis och om två veckor är det augusti. Alltså fritt fram för vår lille kille att titta ut. Inte ska vi väl behöva vänta så länge som fyra veckor till? Tycker det känns lite överdrivet. 
 
I lördags var vi på Tosselilla med Sanne och c/o. Mycket trevligt. Linn är tokgalen i karuseller och vill åka ALLT, till och med det som hon inte får åka. Lukas gillar det inte lika mycket. Han är mer lik mig där och Linn är precis som Andreas. 
Lukas åkte grisarna med Lily. Hon gillade det. Bytte vagn och åkte flera gånger. Barnen badade och hade roligt. Jag hängde med bättre än jag trodde. Ryggen gör som sagt ont och jag försöker ta det lugnt. 
Igår var vi iväg och tänkte bada. Dock blåste det som bara den så något riktigt badande blev det inte. Vi doppade fötterna och barnen hoppade i vågorna. 
Det var faktiskt skönt i vattnet, men blåsten förstörde massor. Därefter körde vi hem till Sanne och flickorna. Vi fikade och barnen badade i deras pool och hoppade studsmatta. Jag och Joakim fick goast med denna goding.
Tänk att vi har vår egna snart. Galet! Jag var helt slut sen på kvällen. Att inte få vila mitt på dagen är ganska jobbigt. Jag känner att jag behöver det. Igår resultera det i att jag somnade tidigt men det går väl bra det också. 
 
Idag tog vi med oss barnen till Råådalen, Lukas gillar att leka där. Han var superpepp på att åka dit. Vi hade lite fika med oss. I söndags var vi hemma hela dagen eftersom att det regnade. Det funkade ganska bra. Barnen lekte nästan hela dagen utan att bråka. Men är det uppehåll så kanske en liten utflykt om dagen kan vara bra. Får se om det är badväder imorgon. 
Det är tungt nu och det påverkar mitt humör en hel del. Jag tycker faktiskt synd om Joakim. Han är så snäll mot mig hela tiden och jag försöker verkligen att inte bli sur men det kan inte hjälpas ibland. Förhoppningsvis kommer allt kännas lättare när jag inte är gravid längre. Det blir jobbigt på ett annat sätt då men jag kan åtminstone röra mig lättare. På måndag börjar han jobba igen och då slipper han mitt dåliga humör några timmar.