Det blev en dag på stranden

Vi har idag spenderat fem timmar på stranden. Solen sken, vi badade, barnen och Joakim fångade krabbor, jag läste, vi fikade, barnen byggde torn av stenar, de gungade. En perfekt dag på stranden helt enkelt. Linn var inte glad när jag sen tyckte det var dags att köra hem. Har man roligt så vill man inte att det ska ta slut. Väl hemma så lagade jag och Joakim mat och ja jag tycker det är värt att ta upp eftersom jag i princip aldrig lagar mat. Efter maten duschade jag, sen dammsög jag och torka golven för att sedan bädda rent i sängen (Joakim hade dock gjort det mesta) sen äntligen fick jag lov att lägga mig en stund. Då var klockan typ kvart i sju. Jag var helt slut, det är jag fortfarande. Sen hade Linn uppvisning för oss, hon gick upp i brygga, stod på händer och hjulade. Hon kan det inte fullt ut men bara det hon kan har hon lärt sig på en vecka typ, duktigt tycker jag. 
 
Jag sov pissdåligt inatt. Både Lukas och Linn väckte mig mitt i natten. Sen vaknade såklart plutten i magen och då kan jag bara inte somna om. Han höll på som bara den. Även när han lugnat ner sig så hade jag otroligt svårt att somna. Det är svårt att veta om man lyckas slumra till lite då och då men jag somnade nog inte om på riktigt förrän efter fyra. Sen är det väl inte bara barnens fel, värmen gör det lite jobbigt också. Vi har fönstret vidöppet men är det helt vindstilla så hjälper det inte så mycket. 
 
I två nätter har vi nu sovit med W's elefant som jag tänkt ta med i förlossningsväskan. Inatt sov vi också med hans ena filt, som även den ska med till bb. 
Jag gjorde likadant innan Lukas och Linn föddes. Tänk att han snart är här. 29 dagar kvar till bf. Jag börjar bli riktigt nyfiken på hur han ser ut. Det sägs ju att bebisar liknar sin pappa vid födseln. Joakim var en supersöt bebis. Men jag undrar om jag kommer se likheter med Lukas och Linn. Det är så spännande. Han rör sig på ett annat sätt därinne nu. Minsta lilla rörelse blir så tydlig på något sätt. Dessuomt sparkar han på min blåsa hela tiden, jag är numer konstant kissnödig. 
 
Vi sitter ute på balkongen, men nu vill jag nog gå in och titta på The Americans och dricka te. Har börjat dricka hallonbladste. Det är väl ingen supersmak på det men jag gillar det ändå.