En dag för mig själv

Igår eftermiddag åkte barnen till Andreas. De kommer tillbaka imorgon. Det är så tomt och tyst här hemma utan barnen, Joakim är på jobbet så jag är helt själv. Barnen brukar låta mig sova på nätterna men Linn pratar en del i sömnen och då vaknar man ju. Igår tänkte jag att det ska bli skönt att få sova utan att ha någon som väcker en. Jo men tjena. Lilleman i magen tyckte jag låg för mycket på magen vid typ fyra tiden imorse så han låg där och sparkade. Då passade jag på att gå upp och kissa. När jag kom tillbaka och lagt mig tillrätta så börjar Joakim snarka. Just där och då så var det inte så himla farligt. Så småningom somnade jag om. Tyvärr tror jag att det kommer tillbaka under dagen och att jag då får lägga mig och kanske sova på riktigt för att inte vara helt död ikväll. 
 
Idag ska jag passa på att dammsuga och lite senare ska jag tvätta. Jag har också tänkt passa på att bara njuta av tystnaden. Imorgon och resten av helgen är det fullt ös så det passar utmärkt med en lugn dag för mig själv idag. Tänkte också packa ner W's grejer i förlossningsväskan. Hade gjort det inför trippen till småland men nu ska jag börja packa den på riktigt och det som läggs i kommer att ligga där tills han bestämmer sig för att komma ut. 
 
I flera veckor har jag jagat tripp trapp stol på blocket bland annat. Till Stokkes tripp trapp finns en newborn stol som bebisen kan sitta i redan från födseln, på så sätt kan bebisen vara med vid matbordet och se oss. Tyckte det verkade väldigt smidigt. Stolen + alla tillbehör går på ca 3100:- nytt. Jag var beredd att betala det men jag slapp. Det har visat sig att jag har en väldigt bra och engagerad svägerska. Hon har letat upp alla delar jag behöver. Så förra veckan hämtade jag detta babyset som W kan använda från 6 månader. 
I lördags när vi var hos Sanne så gav hon mig själva newborn stolen som hon hämtat och i tisdags hämtade jag stokke stolen. Så himla fin är den och jag är toknöjd. 
Dessutom fick man med en lekbåge som man kan hänga en leksak i. 
Kusin Zoey fick provsitta den i tisdags och hon verkade gilla den. Vi är faktiskt redo för att han ska komma nu. Jag vill köpa något nytt att ha på mig efter förlossningen och tanken är att det ska göras antingen imorgon eller i början på nästa vecka. Sen är nog allt klart till väskan. Egentligen är det väl ingen brådska och huvudsaken är ju att W har kläder att åka hem i, allt annat löser sig. Dessutom har ju Joakim möjlighet att köra hem om något skulle behövas. Min tanke är ändå inte att stanna på bb längre än nödvändigt. 
 
Nu ska jag dra fram dammsugaren.