Mensvärk

När jag väntade Lukas så hade jag inga känningar alls inför förlossningen. Det sa bara pang bom från ingenstans när första värken kom 22:00 den 2/3-08. Fem och en halvtimme senare var han ute. När jag väntade Linn så var jag på fruktansvärt humör hela dagen innan. Vet att jag var så tacksam för att Pia ville låna Lukas några timmar. Då låg jag i soffan med irriterande mensvärk, inget jag inte kunde hantera och jag behövde inte ligga där på grund av smärtan men den var bara så störig och jag var så trött på att vara gravid. Framåt kvällen gick det över. 23:50 gick vattnet, 00:05 kom första värken med full kraft och 03.35 var hon född. Igår när vi satt i soffan så kom den där mensvärken, lite lätt först men den höll i sig längre än förut. Sen kom det en till. Det höll nog på från halv nio till halv elva elva om inte längre. Jag somnade iallafall. Vaknade med bebis fortfarande i magen. Hehe! Jag trodde inte att det skulle dra igång, känns alldeles för tidigt men jag hoppades lite. Det jag ville få sagt med detta var att med de andra två har det dragit igång efter minsta lilla känning, denna gången kommer det nog inte bli så. Nu kommer jag få gå här med mensvärk och jobbiga sammandragningar i några veckor. Jag är också rädd att jag faktiskt kommer att få gå tiden ut. Enligt sista mensen ska han komma den 16/8 och efter RUL blev det den 17/8, med de andra två blev jag flyttad mer och båda kom tidigare. Nåååååja, han kommer när han kommer. Snart hoppas jag.
 
Jag visade Lukas hans lillebror första strumpor. 
Han visste inte riktigt vad han skulle göra av sig själv. "Meh, så små. Meh! åh" Hahaha. Han toklängtar nog efter sin lillebror. Det var nog inte länge sedan jag skrev det, men det är så roligt att se hur taggade de är.