Såld lägenhet och antagningsbesked

Dagarna innan vi åkte till mamma och pappa så blev vår lägenhet utlagd till försäljning. Vi ville att visningar skulle ske den veckan vi var borta men så blev det inte. Hur som helst. Två visningar var inbokade. Den första, söndagen den 9/7 10:40-11:20 och den andra skulle ske tisdagen den 11/7 16:30-17:00. På fredagen den 7/7 kom vi hem från mamma och pappa, barnen lämnade vi hos Andreas direkt. Då fick vi ett meddelande av mäklaren som hade ett par som var villiga att ge oss utgångspriset om vi skippade visningarna. Vi begärde 650.000:-, vi tyckte att om vi ska skippa visningarna så vill vi ha något för det och sa att 700.000:- känns rimligt. De ville då komma och titta och vi tyckte att det var helt ok så de kom. De tittade, sa inte så mycket, och sen gick de. Vi hörde inget på några timmar men vi var redo att skriva samma kväll om de skulle nappa. Vilket de inte gjorde. De tyckte 700.000:- var alldeles för mycket med tanke på att både kök och badrum inte är nytt alls. De var fortfarande villiga att ge oss 650.000:- men då valde vi att genomföra visningarna för man vet ju aldrig om man får ett högre bud. Under söndagens visning åkte vi till Råå och gick vid vattnet. Under hela söndagen var det knäpptyst. Inte ett bud kom in. På måndagen hörde mäklaren av sig då det var ett par som ville ha mått på köket. Resten av dagen var det fortfarande knäpptyst. På tisdagen åkte jag och Joakim till Bohuslän. När vi var i Göteborg, runt halv tre så kom första budet. 650.000:- Då hade vi båda gått runt i minst ett dygn och varit rädda att vi tabbat oss rejält när vi tackade nej till de som kom på fredagen. Det var en sådan enorm lättnad att ha fått ett bud. Nu var allt lugnt. Med det budet löste sig allt och det var en sådan enorm lättnad. Sen var det tyst. Klart vi ville ha mer men det var en sådan lättnad att ha fått iallafall ett bud. När klockan var 17:22 kom nästa bud. 655.000:- Sen var det återigen tyst en stund. 18:07 kom nästa. 660.000:- sen kom det bud efter bud efter bud under en timmes tid. När klockan var 20.12 fick vi fårt sista bud. 760.000:- Vi fnittrade som små barn. Att man kan bli så lycklig. Vi hade inte alls räknat med att få så mycket och vi var egentligen fullt nöjda med 650.000:-. Dock kunde vi inte riktigt slappna av förrän vi fått skriva på alla papper. Så på torsdagen, direkt efter Gekås, så körde vi ner till stan och skrev på kontrakt. Så nu är det klart. Vi fick alltså lägenheten såld för 760.000:- och då måste jag väl också berätta att den köptes för 495.000:- för nästan precis ett år sedan. Tycker det är en jäkligt bra vinst. Nu kan vi andas ut och längta efter att få flytta till vårt radhus. 
 
Samma dag, alltså i torsdags fick jag besked om högskolan. Jag sökte in till grundlärarprogrammet med inrikting årskurs 4-6. Jag sökte både till Malmö, Kristianstad och Halmstad. Jag sökte också lite annat men mitt förstahandsval var grundlärare 4-6 på Malmö högskola. Jag var så nervös när jag kollade om jag kommit in eller inte. Rädd för hur jag skulle reagera om jag inte kom in eller blivit placerad i reserv. Detta är också något jag gått och tänkt på massor. Jag gillar inte att inte veta saker och jag avskyr att vänta. Men i torsdags fick jag mitt besked. JAG KOM IN!!!!
Jag är så lycklig just nu. Jag kom in på mitt förstaval och jag ska börja plugga till hösten. Många tycker jag är knäpp som gör det när jag har ett spädbarn att ta hand om men jag hoppas det ska gå att kombinera. Jag vill inte vänta och jag tror att det ska gå att lösa. Får mitt schema om ca två veckor så då kan jag se hur mycket jag måste vara i skolan och planera inför det. Jag hoppas också att W kommer lite tidigare än beräknat så vi hunnit lära känna varandra innan det är dags att pendla till Malmö. Det är ändå mitt tredje barn så det är inte direkt något nytt för mig. Jag håller tummarna för att det ska gå vägen och att W är en snäll liten pojke som kommer älska sin vagn och tycka om att sova. 
 
Idag är det förresten en månad tills han är beräknad att komma. Jag hoppas ju som sagt att han kommer lite tidigare. Samma datum är det också dags för barnen att börja skolan igen. En månad kvar. Det kommer jag inte säga till dem, speciellt inte Lukas. Han gillar att vara ledig, fast att han mest verkar ha tråkigt oavsett om vi sitter hemma eller är ute på äventyr.