En (förhoppningsvis) lugn dag

Jisses vad det är massa som ska fixas hela tiden. Började morgonen med att gosa med Linn. Sen åt vi frukost, hon i soffan framför barnkanalen och jag vid bordet framför datorn. Lukas sov till kvart i nio. Nu på morgonen har jag betalat räkningar, pratat med vikarierande enhetschef i hemtjänsten två gånger och mailat samordnaren på jobbet. När jag skriver det såhär så låter det inte så märkvärdigt men det har tagit sin lilla tid ändå. Innan dagen är slut är förhoppninsvis alla intyg som behövs påväg till a-kassan. Jag kom också på att försäkringskassan vill ha papper på vad jag tjänat nu den sista tiden och att de måste skrivas på av arbetsgivaren. Ska skicka de till jobbet för jag orkar verkligen inte köra dit och lämna. Idag är tanken att jag inte ska lämna lägenheten alls. 
 
Vi åker på lördag och jag ska städa och fixa lite inför det. Finns inget värre än att komma hem till en skitig lägenhet som man måste städa med en gång. Babyskyddet står i hallen redo att flyttas till bilen. Dock får det ligga i bagaget ett tag till och förhoppningsvis tar de inte alltför mycket plats. 
Tänk att han ska sitta där i, snart. Galet! 
Vagnen står fortfarande i källaren. Jag blir lite avis på alla som har Bugaboo, mest för att jag tycker den är ganska fin och ser så himla lättkörd ut. Men så går jag ner i källaren och känner på min egna vagn och blir kär om och om igen. Kanske är jag bara avis på alla som får lov att köra sina vagnar. Joakim frågade mig igår om det är fritt fram för W att komma nu, mitt svar var nej. Jag tänker fortfarande på förlossningen som något långt bort i framtiden. Jag är inte redo än. Jag är inte tillräckligt trött på att vara gravid än och jag inbillar mig att man måste vara det. Sen vill jag ha en augustibebis, kanske kommer jag från och med 1/8 bli en helt annan person. I väntan på de andra barnen har jag nog inte varit den mest trevligaste personen att vara med.