Legoland!

Igår gick vi upp tidigt. Tidigare än vanligt. Vi borstade tänderna, klädde oss, packade in i bilen sen drog vi till båtarna och tog första bästa över till Helsingör. Väl där åkte vi mot helgens aktivitet. Legoland. Lukas har alltid älskat lego men eftersom han inte är så förtjust i karuseller så har vi väntat med att åka dit. Nu var det dock dags. Med en lillasyster som tokälskar karuseller så var det väl värt att åka dit. Barnen har skött sig väldigt bra och de har båda haft riktigt roligt. Lukas är fortfarande inte förtjust i karuseller men han har ändå åka litegrann. Linn däremot är helt galen i det. Hon och Joakim åkte massor och hon älskar det. Jag och Lukas satt och tittade på och pratade (och åt kakor, fast det vet inte Linn om). Vi spenderade natten i ett indiantält. Jag var så orolig över att sova i tält nu när magen är så pass stor, jag skulle ljuga om jag sa att jag sov som en stock. Jag sov, fick den sömnen jag behövde för att klara mig igenom dagen men nu är jag mer än nöjd över att ligga i min egna säng. Linn pratade i sömnen och det gjorde att jag hade svårt att somna om. Ont i ryggen hade jag också och var riktigt rädd över hur pass ont jag skulle ha när det väl var dags att gå upp. Men jag mådde ändå helt ok. Däremot har jag haft fruktansvärt ont i fötterna. De sväller i värmen och skorna har suttit hårt hela dagen. 


En annan sak som också gjort mig orolig nu i två dagar är att W har varit väldigt stilla. Jag har känt honom båda dagarna men inte alls som jag brukar. Jag drack nästan ett helt glas med Cola bara för att få igång honom, vilket funkade sådär. När vi väl satt oss i bilen och jag kunde slappna av så börja han röra sig. Nu ligger jag i sängen och nu äntligen rör sig min pojke precis som jag är van vid. Borta bra men hemma bäst helt enkelt. 

Jag är nöjd! Barnen har skött sig riktigt bra och denna resan var värd varenda krona. Nu tar vi tag i sista veckan på jobb och förskolan. Imorgon börjar dagen med ett besök hos barnmorskan.