Massor med tvätt

Söndag och barnen är hemma. Vi sitter i soffan och kolla netflix, barnen äter glass också. Jag har tvättat hela dagen känns det som. Började klockan 12 och var väl färdig med allt runt halv sex tror jag. Tvättade W's filtar och kläder i storlek 50. Kanske inget man behöver göra i vecka 33 men jag ville få det gjort. På lördag åker vi till High Chaprral, vi ska sova där en natt. På söndagen åker vi med mamma och pappa hem och stannar där kanske till fredag. Vi har bestämt att vi ska ta med oss babyskyddet och lite kläder om det nu skulle dra igång. Jag är 99% säker på att inget kommer hända under de dagarna vi är iväg men OM något skulle hända så vill jag ha mina egna saker och inte behöva stressa över att hitta ett babyskydd så vi kan komma hem. Samma med kläder, jag vill att han ska ha sina egna. Men som sagt, jag är säker på att inget händer men det är alltdi bra att vara förberedd. Dessutom skadar det inte att babyskyddet ligger i bilen från och med nu. 
Igår sorterade jag hans kläder och tanken är det som han har i storlek 50/56 ska ligga i hans låda men att de andra får ligga i vår garderob ett tag eftersom lådorna är fulla. Det blir bättre sen när vi flyttat. Nu är allt i storlek 50 tvättat och samma alla utom en filt. Resten av veckorna kan jag roa mig med att tvätta alla sängkläder och bädda. Blev lite rädd igår när jag såg högen med kläder i storlek 50/56, det kändes som väldigt mycket. 
Det är en hel del i 56 så vi får se hur mycket av det han kommer använda. Allt beror ju på hur stor han är. Både Lukas och Linn har haft storlek 50 vid födseln så jag hoppas det är samma med W. Att hålla på med hans små kläder gör att längtan efter honom blir så hilma stor. Jag försöker att inte längta eftersom det är några veckor kvar och för att jag verkligen vill njuta av graviditeten. Dessutom är jag säker på att mitt humör kommer förändras till det sämre så fort jag tillåter mig själv att längta på riktigt. Jag vet ju att han kommer ut så småningom och det finns ingen anledning att stressa. Men alla vet ju hur det är att längta efter något man verkligen vill ha.