Sista dagen på jobb

"Denna dagen ett liv." Så säger farbror Melker. Ganska fint ändå, oavsett hur kass en dag är så är den en del av livet. Denna dagen har varit en väldigt bra dag. En dag jag sett framemot länge nu fast med blandade känslor. Min sista dag på jobbet. Jag har inte jobbat där så länge, heltid sedan oktober. Men ändå, det är min bästa arbetsplats hittills och fast att jag nu ett bra tag har längtat efter att få sluta så känns det sorgligt. Men jag ser framemot nya utmaningar. Först och främst ska jag få mitt tredje barn och därefter hoppas jag att det är min tur att få plugga. Men, en sak i taget. Nu ska jag först vara hemma och ta det lugnt tills det är dags för förlossning. Jag hade en mysig dag på jobbet. Jag bjöd på kladdkaka, grädde och jordgubbar. 
Sedan hade vi midsommarfirande på fotbollsplanen där barnen fick leka lite olika lekar. Vi åt lunch och till efterätt fick vi jordgubbar och glass. Ca 14:00 gick jag hem. Kramade alla hejdå och de önskade mig lycka till. Inte en tår föll. 
 
Jag åkte direkt från jobb till väla där jag skulle köpa en bikini. Jag börjar alltid på H&M. Men fy alltså. Det är alltid så smockat med folk, kö in i vartenda omklädningsrum. Väl inne i ett så är allt för litet. Visst jag är gravid men kom igen. Jag lider med de kvinnor som alltid har stora bröst. Jag längtar efter mina i någon storlek mindre. Tillslut, efter ett litet mindre utbrott, hittade jag en bikini inne på Cubus. Har provat den här hemma och jag gillar den. Nu längtar jag till varma dagar som vi kan spendera på stranden. Behöver jämna till min bränna. 
 
Barnen är hos Andreas vilket betyder att vi har lugn och ro. Vi sitter på balkongen just nu. Ska väl alldeles strax gå in och se ett eller två avsnitt av OITNB. Jag är trött fast att jag sov väldigt bra inatt.