Barnmorskebesök

Jag är helt slut idag. Sitter just nu i soffan med Linn och har tittat på bolibompa. Hon hade tappat täcket på golvet inatt så jag fick gå upp och lägga det rätt igen. Lille W i magen har tumlat runt som jag vet inte vad i magen under natten. Dessutom har Joakim varit varm och därmed gjort hela sovrummet till en bastu. Har därför inte sovit jättebra. Ser framemot att få lägga mig sen. 
 
Efter jobb åkte jag, Joakim och Linn till barnmorskan. Hon mätte magen, lyssnade på W's hjärta, tog blodprov på mig, järnvärde, blodtryck och urinprov. Allt såg bra ut. Skönt! Ska dit nästa gång den 26/5 och då är det dags för glukosbelastning. Fick en perfekt dag då det inte skapar några som helst problem på jobb. Då går jag in i vecka 29. 
 
Dollarstore fynd. 
Precis som denna.
och denna. 
 
Sanne var på gekås idag så skickade med en liten lista till henne också. En hel del grejer börjar komma på plats nu. Letar för fullt efter ett babyskydd. Vill gärna ha ett som går att sätta fast på vagnen och då finns inte jättemånga att välja på. Troligtvis kommer inte babyskyddet användas alltför flitigt och därför vill jag inte lägga ut alltför mycket pengar på det. Det är bara att leta vidare. 
När jag väntat de andra två har jag hela tiden gått och pillat på alla deras små kläder osv men jag verkar inte ha kommit så långt än. Kan bero på att det är så mycket annat just nu. 
 
När barnen har lagt sig blir det ett avsnitt av Supernatural med en mugg te, därefter vill jag bara ligga i sängen och läsa tills jag inte orkar mer.