Berg och dalbana

Igår skrev jag ett långt inlägg, eller det kändes långt eftersom jag skrev via mobilen. När jag skulle publicera det så försvann allt. Jag blev så arg. Eller argare för av någon anledning var jag på fruktansvärt dåligt humör igår eftermiddag och kväll. Just nu vet jag inte alls varför. Kanske kan det bero på att jag gör av med massor av energi på jobbet och när jag väl är hemma så vill jag inget hellre än att ta det lugnt men då drar folk i mig på annat sätt. Dessutom jobbar jag till halv fem denna veckan och det är inte roligt. Vi hinner knappt hem innan det är dags att lägga sig. 
 
Idag skiner solen, jag har haft klänning på mig hela dagen. Tänkte jag skulle få lite färg på benen men det har inte gått så bra. Sitter nu och kollar upp brun utan sol. Det är inget jag har någon större erfarenhet av men när ska jag annars få färg liksom. På jobbet är vi visserligen ute massor men jag försöker att inte röra mig allför mycket vilket gör att färgen i såfall kommer framtill men inte bak. Inte så snyggt. Barnen behöver lite svalare kläder så tanken är att vi drar till väla imorgon efter jobb och då ska jag säkert hitta någon bra BUS. 
 
W har chillat idag. Inte alls rullat runt som han brukar. Han tar väl igen det nu under kvällen skulle jag tro. Igårkväll när vi lagt oss i sängen så kicka han igång som bara den. Som han hoppa omkring därinne. Hela magen rörde sig och det såg faktiskt lite läskgit ut. Jag var tvungen att trycka till några gånger för att inte få panik. Att han rör sig är oftast bara mysigt men när jag kunde se det sådär så kändes det lite obehagligt. Under denna veckan tycker jag magen har blivit hård. Hela tiden. Den har väl varit hård av och till innan men nu känns den hårdare än innan. Småflickorna på jobb är på mig hela tiden. Idag när det varit så varmt så har de velat sitta nära och till och med i mitt knä. Så jobbigt. De klappar på magen och det gör väl inget egentligen men när de råkar pilla mig i naveln blir jag inte glad, fy så äckligt det är. Dessutom frågar de HELA tiden när bebisen ska komma. Jag vet inte hur många gånger jag svarat på den frågan alltså. Så störigt. Men om fem veckor vid den här tiden så är jag ledig till slutet på augusti, förhoppningsvis. 
 
Jag börjar bli redo för att få mitt tredje barn. Alla prylar är snart klara och det känns så skönt. De viktigaste sakerna är klara helt enkelt. Egentligen så kanske det är lite tidigt att vara klar med det mesta men eftersom att jag inte vet något om hur sommaren kommer bli så vill jag inte ha några större saker kvar. Lite mer kläder ska inhandlas och det tänker jag att jag kan fixa under sommaren. Just nu vill jag fokusera på att köpa sommarkläder till barnen och amningsbhar till mig. Jag försöker ta en dag i taget och fokusera på nu och inte på vad som händer om fem veckor. För att komma tillbaka till inköpen till W så har jag köpt en del på wish. Det är alltid riskabelt men jag har fått hem allt och det ser bra ut.