Helgens aktiviteter

I lördags var vi på Skånes djurpark. MIn allra första gång. Jag har aldrig varit sugen på att åka dit innan, av någon anledning har jag inte tyckt att det skulle vara värt pengarna. Ï lördags fick vi gratis inträde eftersom Joakim fick ett erbjudande från lärarnas riksförbund. Han satt i fyra timmar och lyssnade på allt som kan vara bra att veta om föräldrapenning. Jag och barnen traskade omkring under tiden. 
Vi träffade fåret Shaun och barnen åkte traktor. 
Vi fikade och passade på att njuta i solen. Vädret var helt underbart. Tänk att vi fick en heldag ute i bästa vädret. Strax efter två var Joakim klar och gjorde oss sällskap. Då gick vi ett varv till och Linn fick rida för allra första gången. Hon har varit taggad på det länge och nu fick hon äntligen chansen. Jag är livrädd för hästar så jag är inte till mycket hjälp där. Hon tyckte det var jätteroligt så det vill hon säkert prova på fler gånger. 
Det coolaste djuret var helt klart björnen. Vi såg en liten en som satt och badade. Så himla söt. Han plaska runt där precis som ett barn. Jag gillar sådana här djur, som man liksom inte kan se när som helst. Eller, jo det kan man ju eftersom de finns på djurparker men man är inte på djurparker varje dag. Däremot tänkte jag på att deras inhängnader kändes väldigt små. Får de verkligen det utrymme de behöver? På Kålmorden är det helt annorlunda, visserligen större också men ändå. 
Vi var iallafall väldigt nöjda med dagen och jag fick en helt annan bild av Skånes djurpark. Däremot vet jag inte om jag hade velat betala 800:- för oss att gå in där. Då hade jag hellre lagt de pengarna på något annat. 
 
Igår var vi hos Sanne, Magnus, Julia, Elias, Lily och Zoey. Jag passa barnen med de andra målade, satte upp nytt tak och tvättade plattor. Det var riktigt mysigt och barnen fick leka av sig. De somnade väldigt snabbt när vi väl kom hem sen. Nu ska vi alldeles strax ge oss av till skola, förskola och jobb. Jag börjar 8:30 på måndagar. Detta är också min kortaste arbetsdag. Jag räknar ner tills vi alla får vara hemma. Jag vet att det kommer gå fort men när man är mitt uppe i det så tycker man att tiden går så sakta. Jag ska försöka vara på bättre humör under denna veckan.