Vecka 29 och glukosbelastning

Jag sitter just nu hos barnmorskan och har precis druckit upp den berömda sockerdrycken. När man inte ätit något sedan igårkväll så är den där drickan väldigt välkommen, i typ två sekunder. Halva drack jag utan problem, den andra halvan är lite jobbigare och nu några minuter efter står det mig upp i halsen. Jag har med mig en bok, inte så många sidor kvar i den så förhoppningsvis kan jag glömma bort min hunger ett tag nu. W kicka igång så fort jag börja dricka. Jag börjar bli så nyfiken på honom. Hur han ser ut och liksom vem han är. Som jag skrev i tisdags så njuter jag av att ha honom i magen. Men jsg blir mer och mer sugen på att få träffa min eller vår lille kille. Den här veckan har han dock varit lite besvärlig. I onsdags väckte han mig fem i fem. Vilket är nästan en och en halvtimme innan jag skulle gå upp. Tyvärr var det helt omöjligt att somna om. Det resulterade i att jag somnade halv åtta på kvällen sen. Halv nio gick jag upp och sa godnatt till barnen sen somna jag igen och sov, tro det eller ej, hela natten. Just nu är jag glad om han låter mig sova till halv sju. Imorse väckte han mig 05:36 och sen väckte Joakim mig 6:15. Alltså de där två. Tur de har varandra sen så jag kan få lite mer sömn. 


Idag åker barnen till Andreas. Han hämtar dem klockan två. Jag är ledig resten av dagen och tanken är att jag ska städa. Imorgon kommer Sandra och på söndag ska vi till Viken för att kolla in ett visningshus. Dessutom ska det bli sol hela helgen. Kanske får jag med Joakim på en glassdejt någon dag. Ikväll ska vi ut och käka med resten av Ek gänget. Hanna har eller ska fylla år så vi ska fira henne lite. Tycker det känns som att helgen inte kan bli något annat än bra. 

Nu ska jag läsa min bok och invänta ett, för mig, ganska viktigt telefonsamtal.