Baddag!

Lördagar är Williams baddag. Förra veckan gick sådär, han blev ganska sur. Han var både trött och hungrig då. Idag passade vi på när han var på bra humör och så fort han började bli sur tog vi upp honom. Med både föräldrar och syskon som älskar att bada finns det inget val för honom. Han måste tycka om det minst lika mycket som vi andra. 


Igår var vi hos faster Sanne medan de stora barnen var i skolan. W sov sig igenom hela besöket. Han vaknade för att äta men somnade med en gång igen. Vi tog med oss en babysitter hem. Än så länge gillar han den. Vi kunde äta frukost i lugn och ro medan han satt där och tittade runt. Jag försökte också duscha medan han satt där och verkade nöjd. Det gick inte. Han hade skrikit hela tiden. Meeen han överlevde och Joakim också och nu ligger han tätt intill mig och sover. W alltså. Jag tänkte på det när jag stod i duschen, som mamma prioriterar man bort sig själv ganska rejält. Visst jag hann duscha men klockan är halv ett och jag har inte borstat tänderna än. Jag vet ju att så fort jag försöker resa med härifrån nu så kommer han vakna och Joakim håller på med mat så jag är liksom fast här. När jag väl kom ut från badrummet så hade jag inte torkat mig ordentligt, både nacken och ryggen var fortfarande blöt. Jag gillar bara inte när han gråter och speciellt inte när jag vet att endast jag kan få honom att sluta. Då släpper jag allt. 

Det jag egentligen ville ha sagt med detta inlägg var att det märks att vår lille plutt blir större. Nu klarar han sig själv i korta stunder och tittar på saker. Det har han gjort ett tag nu. Jag tror aldrig jag njutit såhär mycket med de andra två. Med Lukas var allt nytt och man visste inte riktigt hur fort tiden skulle gå och med Linn hade man Lukas också. Nu har jag visserligen tre barn men Lukas och Linn är med och myser. Det är ofta någon av dem ligger i sängen med mig när W äter eller sover. Nu vet jag också hur fort tiden går och vill ta vara på den. 



#1 - emma - mode- mamma

så sööt och go =)

ha en fin lördag
kram