Bara bråk

Efter att ha varit på Väla två dagar i rad var det skönt att få komma hem, efter att barnen var lämnade på skolan, och bara göra vad jag kände för. William fick mat och när han var klar tog vi en promenad. Han somnade gott och jag lyssnade på "Penntricket". Väl hemma fick han mat igen och sen vilade vi tillsammans en stund. Det behövdes efter lite halvstrulig natt. Han vill gärna ligga nära vilket egentligen inte gör mig något. Efter vilan fick jag i mig lite mat och sen ville han äta igen. Jag fastnade i soffan framför "mord och inga visor" ganska bra program. Sen var det dags att hämta de stora barnen. 


När Linn var lite mindre blev hon alltid rasande när jag hämtade henne på förskolan. Det var ett helvete varje gång vi skulle hem. Inte för att det är likadant nu men jag kom och tänka på det när jag hämtade henne idag. Hon blir sur nästan med en gång och blir ännu surare om jag inte gör som hon säger. Hon har börjat ta en mammaroll och det är inte ok. Jag försöker prata med henne men hon stänger liksom av. Eftersom det just nu är lite kämpigt så försöker jag att välja mina strider men det är inte alltid lätt. Som igår, hon har simskola 16:30-17:10. Skolan slutar 13:00 och eftersom simningen är i Höganäs så stannar vi kvar efter skolan är slut. De får bada från kl 14 tills dess att simskolan börjar. Jag har inte jätteroligt när jag sitter fullt påklädd i ett varmt badhus. När simskolan väl började igår så ville hon inte simma. Flera gånger försökte jag få henne att tänka om men hon vägrade och jag orkar liksom inte. Det var bara att gå och duscha av henne. Medan vi gjorde allt det där så bet jag ihop och lät henne tjafsa och jag höll minen. Just då orkade jag inte med ett utbrott där hon skriker. Väl i bilen försökte jag få henne att förstå vilket inte funkar alls. Det gör ont att bråka med henne hela tiden. Förhoppningsvis blir det bättre snart, kanske när vi flyttar och allt blir  lite lugnare. Nu är det stressigt med det mesta och det påverkar oss alla.