Vår William!

Han är helt underbar. Jag är helt galen i honom. Han är så liten och helt jävla perfekt. 
Dessa, nu 19, dagar har varit ganska jobbiga. Som jag skrev sist så hade han gått ner nästan för mycket och att vi fick ge honom ersättning. Det gör vi inte längre men det var riktigt jobbigt för mig. De sista gångerna vi vägt honom har han gått upp bra men i fredags vägdes han igen och då var det en vecka sedan sist, då hade han bara gått upp 56gram och därför blir det en extra vägning imorgon. Jag blir så stressad av detta. Jag har aldrig haft problem med amningen innan så detta känns fruktansvärt. På grund av detta så känns alla besök jobbigare än vad de kanske skulle göra om allt bara flöt på. Under dessa 19 dagar har vi endast haft tre dagar då vi inte haft något uppbokat alls. Det är alldeles för lite om jag får bestämma. Såhär i efterhand så ångrar jag de första besöken. Vi skulle kommit hem och landat några dagar först. Det är lätt att vara efterklok. Han har också haft en vecka nu då han skrikit en del på kvällen. Inget har liksom funkat, vi har fått varva amning med hopp och studs i famnen. Förhoppningsvis väntar några lugnare kvällar snart. På nätterna sover vi bra. Han vaknar och vill äta ungefär varannan timme. Inatt sov vi riktigt bra och jag kom till och med ihåg vad jag drömde inatt, vilket jag inte gjort nu på ett tag. Visserligen vet jag inte om det hör ihop med en bra natt men det inbillar jag mig. Nu när jag väl skriver ner att vi haft det lite jobbigt så känns det mest löjligt. Jag antar att jag med mina hormoner känner annorlunda. Det känns som att jag inte riktigt kommer till ro. En annan sak som hör till är ju att jag varje dag kör barnen till och från skolan. Det tar ca 20 minuter dit och sen kör jag hem för att sedan hämta några timmar senare och sen köra hem igen. Förutom på tisdagar och torsdagar för då har Linn simning och Lukas innebandy. Då är vi inte hemma förrän kl 18 och 19. Det är mycket nu och det blir bättre så fort vi flyttat. Mindre än tre månader kvar nu tills det är dags. 
 
Oavsett allt detta så är William helt fantastisk. Allt känns komplett nu. Linn är en stolt storasyster som mer än gärna hjälper till och gör det bra också. Lukas är helt förälskad i sin lillebror och tittar och pussar på honom massor. 
 
William i sin ko-pyjamas som nu alla mina tre barn haft. 
 
I fredags var det disco för de stora barnen. Första discot för de båda. 
De var taggade och båda hade kul. Fast Lukas ringde hem tidigare och ville bli hämtad.
Linn var där mellan 18-20 och Lukas mellan 20-22. Vi andra hängde hemma hos Joakims mamma så länge.
 
 
Idag har Lukas lekt med Lion och vi andra var på gympa med Linn. Hon tycker det är superkul och det gör det värt allt. Att sitta där i två timmar med en liten bebis är nog inte alltid jättekul. Fast hittills har det gått bra. Idag sov han hela tiden.