Gräs och avslutning

Då var det fredag igen. Den här veckan har varit fullspäckad känns det som. Måndag och tisdag roade vi oss med att kratta ute i trädgården för i onsdags kom nämligen gräset. 
Det var inte jättelätt att kratta och vi får ingen jättejämn gräsmatta. Men förhoppningsvis blir detta kanon ändå. 
Det är inte klokt vilket lyft det blev med lite gräs. Joakim var därute mellan 16-22 i onsdags. Hans pappa var här och hjälpte till också. Jag tycker det är så jobbigt att inte jag kan hjälpa till men Linn hade simskola och ja, William är ju mest i vägen och just nu gillar han mig lite extra mycket. Jaja, nu är gräset på plats och vi vattnar för fullt. Barnen är taggade på att få springa runt där, de vill ju ha en studsmatta. Jag och Joakim är inte lika taggade men vi har lovat. 
 
Annars då? Jo, solen skiner. Jag och William har tagit promenader varje dag denna veckan. Han sover och jag lyssnar på podd. Det är bästa stunden på hela dagen. Han ställer sig upp hela tiden nu. Med det följer en del fallolyckor. Då blir han ledsen och vill ha tröst, såklart. 
Han har börjat klättra också. 
Kolla så skyldig han ser ut. Tur att ungen är söt som bara den. 
 
Idag var det avslutning på babysim också. Jag och W har dock bokat in oss på fyra tillfällen nu i maj. Men idag var det avslutning med gruppen. Han är så taggad på att bada. Han förökte hoppa ur min famn när vi skulle gå i. Sen plaskar han som bara den. I slutet fick han diplom och sitt första märke. 
Jag sörjer så att jag inte gjort detta med Lukas och Linn. Det var dock inte lika lätt som det varit nu. Jag hade inget körkort när Lukas var liten och sen när Linn var liten så hade jag ju redan Lukas och sen trillade Andreas ner från taket och ja, det var bara mycket just då. 
 
Fredag idag, Linn är hemma från skolan. Lukas är hos en kompis och imorgon kommer nästa kompis hit och sover över. Vi har inga stora planer. Vi får helt enkelt se vad som händer. Nu ska jag ut och flytta på vattenspridaren.