Sänkt säng

Igår sänkte jag ner bottnen på Williams spjälsäng. Eftersom han reser sig nu så var det ett måste. Inte för att han brukar sova där, men när det väl händer så är det skönt att ha det gjort. Han tyckte det var spännande. 

Han fick provligga med en gång. Lukas och Linn var också med och hjälpte mig knyta fast spjälskyddet. Lukas ville att vi skulle gå ut ur rummet för att se vad W skulle göra då. Tror vi hann stå utanför i tre sekunder innan Lukas tyckte det var jobbigt. William hade inte sagt ett knyst. 

Idag har det regnat nästan hela dagen. Eller åtminstone första halvan. Det blev därför ingen promenad för oss. Jag märker att jag måste komma ut, känner mig så instängd annars. Hur som helst, eftersom vi skippade promenaden så fick W sova i sin säng. Det gick faktiskt väldigt bra. Som längst låg han där i en timme och tjugo minuter. Nu är jag och Linn på simning.