Låg och mellanstadiet

Igår började barnen skolan igen. Linn började första klass och Lukas fjärde. Det är egentligen inte klokt att de redan är så stora. Det är såklart skönt, de klarar sig själva på väldigt många sätt men det är också jobbigt att tiden går så fort, man hänger liksom inte med. Båda två hade haft en bra första dag och idag en bra andra dag. Lukas hann knappt komma hem innan han drog hem till en kompis. Under sommaren har han inte hängt med någon mer än grannpojken som går i en parallellklass. Linn har varit uppe på sitt rum så henne har jag inte heller sett, i princip, sedan hon kom hem. 

I måndags passade vi på att åka till Busfabriken. Barnen har velat åka dit ett tag och det kändes som ett bra avslut på sommarlovet. 
I onsdags kväll blev det ett dopp i det blå, för alla utom mig och W. 
Det är så fint här, det är nästan lite löjligt att man kan bo såhär. 
Om ungefär en timme åker Lukas och Linn till Andreas och kommer hem igen på måndag efter skolan. Vi andra tre ska ta det lugnt. 

Jag och William har hälsat på Sandra idag. Hon kommer oftast till mig men det var trevligt att åka till henne. Dock visade gps:en mig hela vägen genom stan, lite onödigt att köra in där och snurra och speciellt med tanke på att jag avskyr att köra i stan. Sandra och jag har en ganska avslappnad relation. Vi har varken träffats eller pratat med varandra på två och en halv månad men ingen av oss ser det som något problem. Vi ses när vi ses och vi förstår att vi båda lever varsitt liv och att det inte är något konstigt att det tar tid mellan träffarna.
Sandra och William gillar varandra. Fast att de inte träffats på två månader så var det inga konstigheter när hon lyfte upp honom. Vi pratade en massa och det är såklart alltid trevligt. Nu får vi se när vi kan få till en träff nästa gång. Hon läser till förskolelärare i Kristianstad så vi är lite inne på samma bana.