Nu börjar det

Igår fick jag ett litet smakprov på hur mina kommande fyra år kommer kännas. Det var nämligen informationsmöte för mig i skolan. Klockan elva skulle jag vara på plats men fick ta bussen som gick redan tio i nio. Jag var framme i Malmö tjugo över tio. Väl på plats blev jag "påhoppad" av både Lärarförbundet och Lärarnas Riksförbund som då är två olika fackförbund. Blev man medlem i båda fick man en goodiebag. I dem fick man kalender, penna, block, och foldrar av olika slag. Det såg ganska roligt ut att alla gick runt och bar på dessa påsar. Klockan elva fick vi komma in i vår sal. Jag var förberedd på massor med information. Meen man kan lugnt säga att jag blev besviken. Jag visste i princip allt de berättade och det varade bara i en timme. 
Det kändes ganska surt att åka hela vägen dit för att få lyssna på sånt jag redan visste och bara sitta där en timme. Dessutom var jag galet hungrig hela vägen hem och fick riktigt ont i huvudet. Jag hade nog också trott att det skulle bli en paus och att man skulle hinna köpa något att äta men när jag stod där med valet att åka hem direkt eller stanna för att äta så valde jag att åka hem. På måndag börjar jag på riktigt och då ska jag vara mer förberedd. Jag har vetat att pendlingen kommer bli jobbig och jag hoppas bara att jag slipper åka dit varje dag. Vi är tydligen 120 st som ska gå samma utbildning och vi blir sen uppdelade i fyra grupper. Vilken grupp man hamnar i får vi veta imorgon. Så fort jag vet det vet jag också hur mitt schema kommer se ut. 
 
Jag saknade William galet mycket igår. Antar att jag kommer sakna honom massor nu när jag inte kommer vara hemma som vanligt.