Sista inlägget för i år

Tänk att 2018 snart är slut. Det börjar nästan bli obehagligt hur fort tiden går. Den senaste månaden har jag haft ganska mycket att göra. Mattekursen har inte varit lätt för mig och onsdagen innan julafton gjorde jag min första salstenta och den i matte. Jag har inte fått veta resultatet än men jag är ganska övertygad om att jag inte klarat den. Det är "bara" att göra om. Störigt att behöva lägga ännu mer tid på matten när nästa kurs börjar snart men det är inget att göra åt. 
 
Utöver matte så har jag förberett för julen. Julklappar har inhandlats, hemmet har pyntats och vi har bakat i några omgångar. Själva julafton firades med barnen, Andreas och hans sambo Amanda och hennes två barn. Barnen var nöjda och Lukas tyckte denna julafton var den bästa hittills. 
 
Tomte detta året var en man som Amanda lyckades få tag på via Facebook. Jag hade några dagar innan lyckats få tag i en på blocket men han ställde in kvällen innan. Tur att det löste sig. I värsta fall hade någon av oss fått vara tomte. Dagarna innan och efter jul har varit väldigt bra. Joakims mamma var här på middag lilljulafton, juldagen kom hans bror och sambo och annandag jul kom Joakims pappa med fru och Joakims yngsta syster. När de åkte hem så åkte vi hem till Sanne och Magnus. 
 
Nu är det nyårsafton och när jag tänker tillbaka på detta året så är jag nöjd. Största delen fick jag vara hemma med William och i fyra månader har jag nu pluggat. Min första termin är snart över och jag är väldigt nöjd över mitt val av utbildning. Dock har allt varit lite tuffare än jag först räknat med. Våren kommer förhoppningsvis vara lite lugnare. Hela mars kommer jag vara på VFU och slipper då åka till Malmö flera gånger i veckan. 
 
Linn och Lukas har varit hos Andreas lite mer nu och det har de tyckt om. Vi andra tre har varit nere vid havet. 
Det är galet vad jag saknar mina promenader där. Tanken är att jag ska prioritera dem lite mer nu när skolan börjar igen. Min pendling och all tid i skolan ger inte så mycket energi. Nästa tisdag börjar skolan igen och innan dess borde jag bli klar med min akademiska text som ska lämnas in den 11/1. Vi har en examination kvar efter texten och sen är mattekursen klar. Jag får väl göra om tentan men det ska väl gå ändå. Förhoppningsvis. Nästa kurs är pedagogik och det verkar inte vara mycket tid i skolan. 
 
Jag håller inte riktigt på med nyårslöften, de ger bara ångest och dåligt samvete. Men jag är övertygad om att 2019 kommer bli minst lika bra som 2018. Här kommer lite bilder från den senaste månaden. 
 
 
Gott nytt år!