Födelsedag och smakportioner

Sportlovsveckan är över. Barnen gillar det inte men jag älskar rutiner och jublar över att allt är som vanligt. I lördags fyllde jag år. Jag är numera 31 år. Känns ganska skönt. Kanske skrev jag om det förra året men jag har ju haft åldersnoja sedan jag var typ 17. Men den är äntligen borta. På riktigt. Jag har inga problem med att vara över 30. Det känns fan ganska skönt. Hur som helst. Dagen började med en liten sovmorgon som min yngsta var snäll nog att ge mig. Därefter blev det skönsång med frukost på sängen.
Himla mysigt. Om man bortser från att tre av mina fyra familjemedlemmar tjurade ihop. (Nämner inga namn). Eftersom solen sken blev det också en promenad. Det var galet skönt. Lukas och Linn tog sina sparkcyklar. Vi gick ner till stranden. Barnen blötte såklart ner både vantar och skor men de klagade inte. 
Jag kan inte fatta att vi bor här. Det är så jävla fint. Väl hemma igen så fikade vi medan William sov. När han vaknade så var det dags för hans allra första smakportion. Joakim valde att det skulle vara broccolipurè. William har länge verkat taggad på att få smaka och nu var det äntligen dags. 
Först var tallriken roligast. Den fick han tag i jäkligt snabbt. 
Efter första skeden såg han ganska glad ut. Dock tror jag inte han fick in så mycket i munnen. 
Det var nog mer i handen han fick det. Men så jäkla söt. Sen kände han smaken och konsistensen och då blev han lite mer skeptisk. 
Som ni ser så slutade det med broccoli överallt. När vi verkligen försökte få in det i munnen på honom så blev han skitsur. Han fick bada efteråt. 
 
På eftermiddagen kom Sanne, Mange, Julia, Elias, Lily och Zoey hit. Sanne tjatade sig till ett besök fast att jag egentligen inte ville bli firad. Här har vi William sex månader och Zoey 11 månader (idag blir hon faktiskt det). 
Vi avslutade kvällen med godis och chips framför melodifestivalen. Jag är väldigt nöjd med min födelsedag. Vi hade en riktigt mysig dag. 
 
Igår började vi dagen med att ge William gröt. Vi vill inte ge honom en massa sött så det fick bli havregröt. Han blev skitsur med en gång. Det var inte populärt. Dock tror jag det berodde på att han var trött. På eftermiddagen fick han morotspurè. Det var samma där, han blev skitsur. Då hade han ändå precis sovit och ätit. 
Imorse vaknade han tjugo över sex. Han var vaken till åtta och sen sov han till tjugo i tio. Han vaknade till lite och fick äta och somnade om. När han väl vaknade så fick han gröt. Det gick lite bättre. Men han spottar ut allt med en gång. Jag försökte typ tre gånger sen fick han leka med skeden. 
Jag kommer ihåg att jag tyckte detta var skitjobbigt när Lukas var liten. (Av någon anledning har jag glömt massor från när Linn var mindre. Skyller på att den bloggen jag skrev i då försvann). Det är bara att kämpa vidare. Tanken är att han ska få gröt varje morgon och då alltid samma så förhoppningsvis vänjer han sig snart. 
 
Såhär gosig var han imorse innan barnen gick till skolan. 
Linn är hemma från skolan nu. Hon har en kompis här. Av någon anledning sitter hennes kompis här med mig och William. När Linn nu ropar på henne så suckar hon. DJUPA ANDETAG!!!! Jag ska fixa mellanmål till dem nu. Hoppas de lämnar mig ifred sen.