Gardiner

Jag avskyr gardiner. Eller, jag avskyr att jag gillar gardiner. Just nu så har vi inga gardiner i köksfönstret och det ser så jäkla tomt ut. Jag gillar gardiner och vill ha det. Men varför ska det vara så svårt att hitta några man gillar? Fast egentligen så är inte det så svårt heller med tanke på att jag vill ha vitt eller grått. Nemas problemas att hitta det. Ändå sitter jag här utan gardiner. Problemet är att vårt köksfönster är ganska stort, vilket gör att vi inte kan köpa färdigmåttad gardin. Det gör allt komplicerat. Vi kan bara välja de som finns som metervara och det är fan inte lätt. Jag har heller ingen lust att sy själv och det gör det ännu svårare. De som finns (om man inte vill sy själv) är dessutom korta och jag vill att de ska täcka en större del av fönstret än vad dessa korta erbjuder. Alltså, jag avskyr gardiner, eller att jag gillar gardiner. Det hade varit så mycket lättare om jag inte gillade dem. De flesta hus här omkring har inga gardiner i sina köksfönster. Jag undrar varför. För att förtydliga så vill vi ha kappa och inte längder. Se, ännu mer begränsad. Nu har jag skrivit ett helt inlägg om gardiner. Så mycket tänker jag alltså på detta. Jisses!