Guldfisken nästa

För tredje eller kanske till och med fjärde natten i rad vaknar William 03:20. Han är lite ledsen. Bröstet funkar inte utan jag måste ta upp honom, ge honom nappen och gunga tills han somnar. Tack och lov somnar han ganska snabbt och jag kan lägga ner honom i vaggan. Där sover han till fem. Detta har vi alltså gjort 3-4 nätter nu. Det är inte jättekul. Framåt eftermiddagarna är jag skittrött. Lyckades ligga i soffan i ca 25 minuter och det var galet skönt. Jag hoppas jag slipper göra det i natt. Vi får se. 

Gröten gick lika bra som igår. Han blev skitsur så fort han märkte vad som var på skeden. 
Jag fortsätter inte när han blir så sur. Känns liksom fel, finns väl inget positivt med att fortsätta. Jag vet inte om det kan bero på att han inte är på rätt humör. Både igår och idag hade han ätit i typ mitten av sin sovstund. Han somnar och vaknar skitsur, han får bröstet och sen somnar om. När han vaknar sen så har han fått gröt. Kanske är det fel tillfälle. Vill egentligen ge honom direkt på morgonen men han vaknar numer 6:20 och då är inte ens de stora barnen vakna. Kanske ändå bör prova det imorgon, vid den tiden är han på strålande humör en stund. Till middagen fick han broccoli igen och det gick väldigt bra. Han åt inte upp allt men han blev inte sur i alla fall. Kanske gick det bättre för att alla var hemma. Han tittade på Lukas nästan hela tiden. 

Linn somnade i eftermiddags. Det är strängt förbjudet. Hon var på skitdålig humör när jag väckte henne. 
Hon blev på bättre humör när jag visade filmer på William som åt gröt. Därefter var hon på strålande humör. Vid fyra tiden körde hon, jag och William till simskolan. Det var avslutning idag och hon har nu klarat guld pingvinen. Hon hoppar också över silver fisken och går direkt till guld fisken. Men det är inte förrän om två veckor. Då ska jag lämna William hemma med Joakim, det ska bli väldigt skönt att slippa ta honom med sig. Han gillar badhuset men det är inte lätt att hjälpa Linn med baddärkten när han är med. Vi har också skippat duschen där, det har vi fixat här hemma sen. 

Nu ligger jag på golvet med William som är lite småtjurig. Bajsunge!