Kyrkan!

Linn har börjat sjunga i kör och idag var första uppvisningen i kyrkan. Vi satt långt bak så jag såg henne knappt men hon verkade tycka det var kul. Lukas tyckte det var skittråkigt. William sov nästan hela tiden, han vaknade till i slutet och blev skrämd när vi applåderade. Efter kyrkan åkte barnen återigen hem till Andreas. Jag, Joakim och W åkte till Ikea. Vi provade sängar och köpte lite smågrejer. Bland annat en lampa och matta till Williams rum. Vi köpte också en byrå vi ska ha nedanför trappen. William sov ju under hela kyrkobesöket och var därför vaken i princip hela tiden då vi var på Ikea. 
Det var spännande att sitta i kundvagnen men sen fick han bli buren. Vi åt i restaurangen. Jag lasagne och Joakim schnitzel. William somnade lagom till den jobbiga biten. Tunga paket och två vagnar. Vi kom hem med allt. Den sista biten växlade William om till supertjurigt humör. Han har varit sur sedan dess. Vi är ganska säkra på att det är tänderna som spökar. De två där nere börjar komma upp, men man vet ju aldrig säkert. Han är förkyld så det kan lika gärna bero på det. Vi turades om att ta honom femton minuter var nu under en timme. Det gick ganska bra. Grejen med William är att han oftast är nöjd om han får kolla på grejer. Inför ett byte så var han skitsur, men så bytte vi och då fick han ny blöja och sen fick han titta på när jag borstade tänderna och vek ihop påslakan. Intressant tyckte W. Nu har han somnat, han ligger i vaggan. Jag hoppas han ligger där i någon timme i alla fall så jag kan få ligga hur jag vill i sängen. Imorgon kommer de stora barnen hem och på fredag åker vi till mamma och pappa.