Williams första besök i Småland

Förra fredagen åkte vi till mamma och pappa. Det var första gången William åkte dit. Det var också första gången han åkte bil så långt. Han sov nästan hela vägen. Kanske berodde på att vi var på babysim innan vi åkte. Hos mamma och pappa var det massa snö. Linn var den som var mest taggad på att åka dit. Det var därför extra tråkigt att hon fick feber på lördagen. Hon låg och sov i deras soffa hela helgen. På lördagen medan hon låg och sov åkte jag, Joakim, Lukas och William till min farmor och farfar. Där bjöds det på semlor och småkakor. Eftersom Linn var dålig blev det inte att vi stannade så länge. Väl hos mamma och pappa igen tog vi på oss och gick ut. Pappa hade rotat fram Theodor gamla babypulka så William fick åka pulka för första gången. 

Det gillade han. Först körde Lukas honom, sen Joakim och sen jag. Han fick också gunga för första gången. Linn tittade på från fönstret, men som jag led med henne som inte mådde bra. När jag och William tröttnade gick vi in. De andra stannade kvar och fick till ett snömonster.
På söndagen var det min tur att börja må dåligt. Sedan dess har vi varit ganska dåliga. Linn var hemma från skolan både måndag och tisdag. När jag trodde att jag började må bättre så fick jag feber. Joakim har suttit och mått dåligt på jobbet hela veckan. Nu mår vi bättre men vi hostar och William är fortfarande ganska täppt i näsan.
Jag längtar tills han mår helt bra igen. Såhär gnällig brukar han inte vara. Dock har han haft skoj på golvet nu under helgen. Han har börjat förflytta sig massor. 
 Två tänder har han också fått. Den ena bröt igenom nu under veckan. Liten börjar bli stor. 
Inte ok. Liten ska förbli liten.