2018

Tänk vad tiden går. Detta året fyller Lukas tio år. Det är helt jäkla galet. Jag har en unge som snart är tio år, i tio år har jag varit mamma. Jisses! Innan detta året är slut har jag alltså en tioåring, sjuåring och ettåring. Coolt! 

Vi försökte hålla William på bra humör igår och det gick sådär. Gårdagen var väl inte en av hans bästa dagar så när han väl somnade kändes det inte lönt att försöka sig på några utflykter. Han fick lägga sig runt elva om jag inte minns fel och sen låg vi i sängen och tittade på fyrverkerierna. Det var faktiskt mysigt. Förra året stod vi ute på balkongen och frös så det var skönt att slippa det. Nyårsafton har aldrig varit speciellt stort för mig så jag har inga krav alls. Joakim gjorde kalkon till middag. Senare på kvällen åt vi räkcocktail och sen kladdkaka med hallon och grädde. Ljuvligt! 

Den här första dagen på det nya året har varit lugn. Vi åt frukost i lugn och ro sen tog vi en promenad. Sedan dess har vi typ suttit i soffan. Joakim satte visserligen upp en lampa i Lukas rum men annars har vi tagit det lungt.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Nu kom de stora barnen hem. Får se hur lång tid det tar innan de blir uttråkade. Det är inte alltid lätt att ha jullov.