Nu börjar sommarlovet på riktigt

Idag är det fredag. Lukas och Linn åker till Andreas, i två veckor ska de stanna där. Jag vet, på riktigt, inte hur jag ska klara av det. William kommer väl hålla mig sysselsatt men ändå. Joakim jobbar sin sista dag idag ocskå. Vi kanske kan sysselsätta oss med att försöka få W att vilja bada i havet. Han har än så länge tvärvägrat. Han blir ledsen så fort vi kommer ner till strandkanten. 
På land gillar han det. 
 
Jag hoppas i alla fall att barnen får det bra. Hittills har sommarlovet varit ganska lugnt. Vi har varit på stranden, oftast på kvällen. I tisdags fick vi besök av Linns klasskompis och hennes mamma och småsyskon. Mycket trevligt. Igår var vi på biblioteket här i Viken. De har en Bamseavdelning på ovanvåningen och det tyckte alla tre barnen var kul. 
Jag skaffade mig ett lånekort och vi lånade några böcker. När barnen komme hem igen från Andreas så har vi en ganska fullspäckad vecka. Lukas har innebandycup tisdag-onsdag och på torsdagen planerar vi att åka till Malmö och kolla in inspelningen av Sommarlov. Kanske också att vi kollar in universitetet. Sen på fredag ska vi packa och vill upp oss inför vår vecka i Danmark. Linn ser framemot det jättemycket och jag hoppas det blir lyckat. Vad vi hittar på där är inte hela planerat än. 
 
William har fått lite nya grejer. Egentligen kanske vi skulle plockat fram dem efter att barnen åkt iväg men det gjorde vi inte. 
Bollar till sin pool. 200 st. Jag är väldigt imponerad över att de flesta faktiskt fortfarande ligger kvar i poolen. 
 
Han fick också detta från IKEA. 
Väldigt uppskattat. Men det tar galet mycket plats. Jag har provat att krypa igenom tunneln. Det var mycket lättare än jag trott. Jag hade dessutom William krypandes på mig under tiden. Han tycker det är jättekul när man leker med honom där inne. 
 
Nu ska jag byta bajsblöja.