Sista amningen!

I tisdags, alltså den 17/7 var William tio månader och 25 dagar gammal. Klockan 07:40 var sista gången jag ammade honom. Vi började dra ner på det redan på torsdagen. Det gick väldigt bra redan då. Så för varje natt så höll vi amningen borta lite längre och tillslut hade hela natten gått. I tisdags tog jag beslutet att det var sista gången. Anledningen till varför jag har valt att sluta är helt enkelt för att jag var hans napp. Han ville ha bröstet ibland hela natten men oftast varje till varannan timme natten igenom. Sedan vi började dra ner på det så har både jag och William sovit så mycket bättre. Han har börjat somna ungefär samma tid varje kväll och fortsätter sova fast att han ibland vaknar till. På natten får han vatten om han vaknar och det funkar utmärkt. Det är väldigt skönt att få sova samtidigt som det gör ont i mig vid tanken på att jag ALDRIG mer kommer få amma. Jag väljer att inte tänka på det. Men jag vill ha detta nerskrivet. Men så fort jag skrivit klart så kommer jag sluta tänka på det igen. När Linn var mindre så var jag hennes napp på riktigt och jag var så trött på att amma. Jag var så färdig med bebisar men jag känner inte alls samma nu. Dock blir det inga fler barn. Jag känner att det är min tur nu. Min tur att få vara Leona och inte bara mamma. Men det är ändå jobbigt som fan. Att ta beslutet och veta att det var sista gången någonsin. Att det bandet jag hade med W är borta nu. För alltid. Snart är det också dags för Joakim att ta över hemma. Jag kommer vara borta största delen av dagarna. Samtidigt som jag är mer än redo att äntligen få sätta igång med mina studier så är det så sjukt jobbigt att inte få vara med W. Jag är rädd att han ska glömma bort mig, att han inte ska vilja vara hos mig när jag väl är hemma. Precis som med amningen så väljer jag att inte tänka på det. Istället fokuserar jag på hur roligt det ska bli att börja skolan. 
Sista amningen! 
Så! Nu har jag fått ner detta i skrift. Nu glömmer jag detta. Joakim, när du läst detta så får du vara tyst. Jag kommer bryta ihop om du tar upp det med mig.